تاکید جوکار بر تأمین خوراک مورد نیاز شرکت ذوب و روی بافق از معادن پیرامونی آن

دسته: اقتصادی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 20 اسفند 1392

نماینده مردم یزد و اشکذر در دیدار با معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت، بر تأمین خوراک مورد نیاز شرکت ذوب و روی بافق از معادن پیرامونی آن (معدن مهدی آباد و کوشک) تأکید کرد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در دیدار با معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت، بر تأمین خوراک مورد نیاز شرکت ذوب و روی بافق از معادن پیرامونی آن (معدن مهدی آباد و کوشک) تأکید کرد.

محمدصالح جوکار در دیدار با دکتر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت:

شرکت ذوب روی بافق از سال 1378 با سرمایه گذاری ملی و به عنوان بزرگترین و کاملترین مجتمع تولید شمش روی در کشور می باشد . این شرکت طی سالهای اخیر بالغ بر 400 میلیارد ریال جهت بازسازی و توسعه و احداث واحد فراوری مواد معدنی هزینه نموده است لکن در حال حاضر بدلیل عدم تأمین خوراک با حدود 3/1 ظرفیت واقعی خود فعالیت می نماید در حالیکه این شرکت در نزدیک ترین موقعیت نسبت به معدن سرب و روی مهدی آباد و معدن سرب و روی کوشک بافق قرار دارد و براساس تبصره ماده 37 آیین نامه اجرایی قانون معادن، این معادن موظف هستند تأمین مواد اولیه شرکتهای فرآوری پیرامونی خود را در اولویت قرار دهند لکن بخشی از مواد معدنی معدن سرب و روی کوشک به صورت خام و یا با ارزش افزوده پایین به خارج از کشور صادر می گردد که صادرات مواد خام و با ارزش افزوده پایین برخلاف سیاستهای تدوینی در برنامه پنجم توسعه مبنی بر جلوگیری از خام فروشی از جمله تبصره 2 بند ب ماده 104 می باشد. محمد صالح جوکار در این جلسه با اشاره به موارد فوق و به منظور حفظ سرمایه گذاری انجام شده و پیشگیری از صادرات مواد خام و یا با ارزش افزوده پایین برخلاف سیاستهای تدوینی در برنامه پنجم توسعه مبنی بر جلوگیری از خام فروشی از جمله تبصره 2 بند ب ماده 104 می باشد.

محمد صالح جوکار در این جلسه با اشاره به موارد فوق و به منظور حفظ سرمایه گذاری انجام شده و پیشگیری از صادرات مواد خام و یا با ارزش افزوده پایین و همچنین پیشگیری از تبعات ناشی از تعطیلی واحد مذکور، بر تأمین خوراک مورد نیاز شرکت ذوب و روی بافق به استناد تبصره ماده 37 آیین نامه اجرایی قانون معادن تأکید نمود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page