عضو هیئت اجرایی سند چشم انداز بافق 1404: برند بافق یوز آسیایی و حفاظت از آن است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 3 فروردین 1395

به گزارش بافق فردا؛ عضو هیئت اجرایی سند چشم انداز بافق 1404 گفت: شهرستان بافق از ظرفیت ها و پتانسل های ارزشمندی برخوردار است. برند بافق، یوز آسیایی و حفاظت از آن است.
سید محمد علی مدرسی در چهاردهمین مجمع هم اندیشی توسعه بافق که صبح روز دوم فروردین ماه در محل هتل علمدار برگزار شد در جمع حاضرین به تشریح سند چشم انداز بافق در سال 1404 پرداخت.
وی اظهار داشت: نگاهی که در توسعه پایدار است نگاه مشارکتی می باشد. در واقع برنامه توسعه ای که برای بافق نوشته می شود با کل شهرستان و حتی با استان، کشور و جهان ارتباط دارد.
مدرسی افزود: برنامه برای 40 هزار انسان و آیندگانی که هنوز نیامده اند تدوین می شود. قرار گرفتن در مسیر چهار راه ریلی مواصلاتی فضای جغرافیایی، ساخت جاده به سمت خرانق، صنایع جوار ریلی، معادن بافق و صنایع جوار معدنی از پتانسیل هایی است که می توان به آن نگاهی در سطح ملی کرد.
وی بیان کرد: مرکزیت و نقطه ثقل فرهنگی وجود آستان مقدس امامزاده عبدالله ،صنایع دستی ،یوز آسیایی، محیط زیست، کشاورزی، خدمات گردشگری ،کویر نوردی و ذخایر معدنی که براساس مطالعات زمین شناسی و اکتشافاتی 2 هزار میلیون تن تخمین زده شده است از دیگر مزیت های این شهرستان می باشد.
عضو هیئت اجرایی سند چشم انداز بافق 1404 ادامه داد: برند بافق یوز آسیایی و حفاظت از آن است. در صورتی که صنایع بصورت صحیح جانمایی و پیاده سازی شود هیچ منافاتی با پتانسیل دیگر شهرستان نخواهد داشت. بافت تاریخی شهر اهمیت زیادی دارد که در حفظ و نگهداری آن باید تلاش کرد.
وی ادامه داد: مهاجرت پذیری بافق با توجه به احداث کارخانه های جوار معدنی از مهمترین و پیش روترین نقطه در عصر صنعت بافق است. تعداد و جمعیت مردم بافق کفاف کار در صنایع را ندارد. نسبت بافق به یزد مانند نسبت کاشان به اصفهان است. از هم اکنون می بایست پیش بینی جدی، نحوه تعامل و ارتباط برای جامعه ی که مواجه با افراد غیربومی می شود را در نظر گرفت


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page