بازدید گردشگران از شهرستان بافق 2 برابر افزایش یافته است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 9 فروردین 1395

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد:
بافق مرکز تلاقی دشت کویر و دشت لوت/ بازدید گردشگران از شهرستان بافق 2 برابر افزایش یافته است
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد گفت: بازدید گردشگران از شهرستان بافق 2 برابر افزایش یافته است.
مصطفی فاطمی در حاشیه بازدید از کاروانسرای خان در جمع خبرنگاران گفت: طبق آخرین آمار به دست آمده حضور مسافران نوروزی در استان یزد تا روز هشتم فروردین ماه 1395 بالغ بر 700 هزار نفر است.
وی تصریح کرد: شهرستان بافق در زمینه جذب گردشگر در سال جاری از رشد دو برابری در مقایسه با سال های گذشته برخوردار شد. و این در حالی است که طی 6 ماهه گذشته نیز بافق توانسته در حوزه گردشگری وضعیت خوب و رو به رشدی داشته باشد.
فاطمی اضافه کرد: بهره برداری از هتل ها و تامین زیر ساخت برای جذب گردشگر،تنوع آثار تاریخی و گردشگری از عواملی است که شهرستان بافق را در مقایسه با سایر نقاط استان یزد متمایز نموده است.
وی گفت: خوشبختانه کلید ورود تورهای مستقیم خورده شد. و از مرکز کشور به بافق هم تور خواهیم داشت. امیدوارم سال 95 سال پرباری در زمینه جذب گردشگر برای بافق باشد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد بیان کرد: اطمینان دارم که تنوع جاذبه ها در زمینه کویر، نخلستان ، معادن و … می تواند بافق را به یکی ازجاذبه های خاص کشور تبدیل کند. مرز تلاقی دو کویر بزرگ کشور در بافق است. دشت لوت و کویر. بافق از جمله معدود شهرستان هایی است که هم در دشت لوت و هم در دشت کویر واقع شده است دشت کویر در شمال بافق و دشت لوت در قسمت غربی آن قرار دارد.
وی اضافه کرد: دشت کویر و دشت لوت در حال ثبت جهانی است. انشاءالله بزودی جشن ثبت جهانی دشت لوت در بافق برگزار می شود. امیدواریم یونسکو به این موضوع توجه کند.
مصطفی فاطمی عنوان نمود: وجود امکاناتی چون شتر سواری، رالی، سافاری نظایر آن به توسعه و رونق کمک کرده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به این سوال که چرا مدیر کل میراث فرهنگی در بافق حضور ندارد گفت: برنامه های مختلفی برای شهرستان ها طراحی شد. تقریبا از هیچ کدام از شهرستان ها به دلیل حضور مسئولین کشوری در مرکز استان بازدید توسط مدیر کل انجام نشده است و در اکثرشهرستان ها معاونین وی حضور پیدا کردند


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page