برداشته شدن تحریم در قیمت خودرو تاثیری نخواهد داشت

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 25 فروردین 1395

حسن بلندیان مسئول سازمان بسیج مهندسی یزد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه برداشتن تحریم خودروسازان را مجاب به برگشت قیمت خودرو خواهد نمود اظهار داشت: از آنجایی که صنعت خودرو انحصاری است و قابلیت رقابت ندارد، قیمت خودرو با توجه به برداشته شدن تحریم تاثیری نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه صنعت خودروسازی تحت حاکمیت دو شرکت عمده خودروسازی است افزود: در کمپین عدم خرید خودرو، دولت یازدهم با حمایت از دو شرکت عمده خودروسازی بر انحصارگرایی این دو شرکت افزود لذا خصوصی سازی در بحث خودرو با تغییرات و نظرات دولتی همراه بوده است لذا قیمت خودرو بر اساس قیمت مصوب خودروسازان مدیریت می‎گردد.

بلندیان با انتقاد از افزایش آلاینده‎های شهری خاطر نشان کرد: افزایش میزان خودرو و کاهش قیمت در راستای توسعه شهری محسوب نگردیده و به نظر من موضوع مبارکی نیست نباید شهرها را بیش از این مملو از خودرو نمود؛ شهرها از ظرفیت حمل و نقل، ترافیکی و تردد مناسبی برخوردار نیستند.

وی در تکمیل این صحبت گفت: خودروهای ایرانی از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار نبوده و افزایش قیمت خوردرو تضمین دهنده افزایش کیفیت نبوده است.

بلندیان خاطر نشان کرد: در تعهداتی که شرکت خودروسازان داخلی با خارجی می‎بندند به شکل سبد نگاه شود و در قالب  دو شکل سهامی و منافع مشترک هر دو در نظر گرفته شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page