موفقیت دستگاه قضادر گرو پیروی از قانون و تعامل بامسوولان است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 10 خرداد 1395

معاون دادگستری استان یزد گفت: اقتدار و موفقیت دستگاه قضا در گرو پیروی از قانون و تعامل با مسوولان است.
احمد بهمنی روز دوشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیسان جدید و قدیم دادگستری شهرستان بافق اظهار کرد: اقتدار دستگاه قضایی یعنی انجام اموری که قانونگذار در اختیار قاضی گذاشته است و در همین چارچوب باید اعمال قانون کرده و حکم صادر کند.
معاون قضایی دادگستری استان یزد گفت: جامعه زمانی احساس آرامش می کند که پشتوانه دلگرم کننده ای داشته باشد و قویترین آن فانون است که مجری آن دادگستری می باشد.
وی افزود: اشخاص منصب دار قضاوت زمانی موفق هستند که در بخش عمل به قانون و دستور شرع مقدس و مسائل عرف، اقتدار داشته باشند.
بهمنی همچنین به فرا رسیدن بزرگداشت هفته قوه قضاییه در استان یزد اشاره و بیان کرد: باید نسل جوان و نوجوان بداند که اتفاقات و ترور های اوالایل انقلاب با چه هدفی دنبال می شد و دشمن چگونه می خواست انقلاب را از آرمانهای متعالیش منحرف کند.
او، به آمار پرونده های موجود حقوقی و کیفری در مجموعه دادگستری شهرستان بافق هم اشاره کرد و افزود: هم اکنون 150 پروند حقوقی در دادگاه های حوزه دادگستری و 400 پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان در دست رسیدگی است.
این مسوول قضایی میانگین مدت سیر دستور رسیدگی به پرونده را در دادگستری 20 تا 25 روز عنوان کرد و گفت: این سیر رسیدگی در دادسرای عمومی انقلاب بافق بدون وقفه و به روز انجام می شود.
بهمنی اضافه کرد پرونده های متشکله عمدتا در خصوص اختلافات ملکی،خانوادگی، سرقت، صدور چک، مواد مخدر و بعضا تصرف عدوانی رمین است.
معاون قضایی دادگستری استان یزد مردم بافق را متدین و آرام خواند و گفت: این شهرستان از لحاظ تعداد پرونده در حد اقل می باشد و در جایگاه آخر استان یزد قرار دارد که این موقعیت و جایگاه بسیار عالی است.
در پایان این مراسم ضمن قدر دانی از رئیس قبلی، حجت الاسلام سید سعید شاهدی با قرائت حکم آیت ا… لاریجانی رئیس قوه قضائیه ، به سمت رئیس جدید دادگستری بافق منصوب و مشغول به کار شد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page