بی تفاوتی بانک ملت در اجرای تعهداتش و تعطیلی نورد فولاد بافق

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 5 تیر 1395

مدیران بانک ملت در آستانه تعطیلی نورد فولاد بافق، پاسخگوی خبرنگاران مبنی بر علت عدم همکاری و پرداخت بدهی 44 ميليارد تومانی خود نسبت به کارخانه، نبودند.

گروه مالی ملت با داشتن سهم الشركه 40 درصد در طرح مجتمع فولاد بافق، نه تنها سهم الشركه خود در شراكت را پرداخت نکرده بلكه بيش از يكسال بالغ بر 44 ميليارد تومان به شركت بدهكار است و همچنین بانک ملت نيز بعنوان بانک عامل، تأمين مالی ريالی و همچنين ارزی اين طرح را به مبلغ ٢٩٠ ميليون يورو به عهده داشت.
بی تفاوتی بانك ملت و سنگ اندازی گروه مالی ملت (كه يک نفر در رأس آن ها قرار دارد) شركت را در تنگنای شديد كمبود نقدينگی قرار داد و امكان خريد مواد اوليه برای توليد، پرداخت حقوق كارگران و پيمانكاران را از شركت سلب کرد.
مدیرعامل بانک ملت كه سمت رييس هيأت مديره گروه مالی ملت را نيز بر عهده دارد و مدير عامل گروه مالی ملت، زمانی که مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق به علت مشکلات نقدینگی در آستانه تعطیلی قرار داشت، به تماس ها و سوالات مکرر خبرنگاران طی 20 روز متوالی، تحت هیچ شرایطی پاسخ ندادند و علت عدم پرداخت بدهی خود به شركت و عدم همکاری با شریک فولادی خود را بی پاسخ و در هاله ای از ابهام گذاشتند و شركت را به سمت و سوی تعطيلب هدايت كردند.
سرانجام در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گرفته است، کارخانه نورد فولاد بافق به علت كارشكنی های گروه مالی ملت در پرداخت بدهی خود به فولاد بافق، بی تفاوتی بانک ملت در اجرای مصوبات اعتباری و تأمين مالی طرح و همچنين زیاده خواهی غیرقانونی شرکت گاز برای مطالبه سهم اشتراک گاز به مبلغ 230 میلیارد ریال، تولید خود را متوقف و در روزهای اخیر به طور رسمی تعطیل و در پی آن، 300 کارگر این کارخانه بیکار شدند.
بنا به شواهد موجود، طرح فولاد بافق در کشور تنها طرحي است كه نه تنها بدهي به شبكه بانكي ندارد، بلكه از بانك ملت، حدود 44 ميليارد تومان طلبكار است.
خاطر نشان می شود مجتمع معدنی صنعتی آهن و فولاد بافق به عنوان بزرگترین طرح صنعتی استان و از نخستین واحدهای جوار معدنی کشور به ظرفیت 550 هزار تن با هزينه اي بالغ بر 4600 میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی و بدون استفاده از تسهيلات بانكي راه اندازی و سه طرح آن در اسفند ماه سال گذشته در سفر رییس جمهور به استان یزد، افتتاح شده بود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page