مهمترین مشکل سد راه رشته پرستاری، استخدام هیئت علمی است

دسته: عمومی
۵ دیدگاه
یکشنبه - 6 تیر 1395

رییس دانشگاه آزاد اسلامی بافق گفت: رشته پرستاری یکی از رشته هایی است که شهرستان نیاز مبرم به آن دارد و پیگیری های زیادی نیز در این زمینه با همراهی مسئولین شهرستان و استان انجام شده است. مهمترین مشکل سد راه رشته پرستاری، استخدام هیئت علمی است.
حسینعلی لازمی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار «بافق فردا» ضمن تقدیر و تشکر از توجه «بافق فردا» به مسائل و مشکلات شهرستان اظهار داشت: با توجه به نیازها و ضرورت و نیز درخواست متقاضیان این رشته، دانشگاه آزاد اسلامی بافق عزم خود را برای راه اندازی رشته پرستاری جزم کرده است.
وی افزود: پرونده برای درخواست رشته پرستاری تشکیل و به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال گردید. طبق روال سال های قبل قرارداد برای رشته های زیرمجموعه علوم پزشکی با اساتید بصورت حق التدریس منعقد شد تا بتوان از این قراردادها در بکارگیری هیئت علمی این رشته استفاده کرد .
لازمی تصریح کرد: نهایتا پرونده در شورای مربوطه برای تصویب مطرح شد که متاسفانه علیرغم آنچه تصور می شد رای بر این قرار گرفت که با رشته پرستاری بشرط تامین هیات علمی تمام وقت و خرید تجهیزات مورد نیاز موافقت می شود.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی بافق با بیان اینکه بخشی از تجهیزات رشته پرستاری با اعتبار ۳۲ میلیون تومان خریداری شده است بیان کرد: خوشبختانه بیمارستان بافق، شبکه بهداشت، شرکت سنگ آهن و همچنین فرماندار شهرستان و مخصوصاً معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، در راستای راه اندازی این رشته گام های مثبتی را برداشته اند که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی گفت: در حال حاضر جذب هیئت علمی از طریق سامانه فراخوان جذب هیات علمی انجام می شود. زمان فراخوان قبلی فروردین ۹۵ بود که رای فوق الذکر پس از این زمان به دانشگاه ابلاغ شد و باید تا فراخوان بعدی منتظر بمانیم.
حسینعلی لازمی با اشاره به اینکه با توجه به استقبال خوب از سوی متقاضیان، مصمم به راه اندازی این رشته هستیم، عنوان کرد: با پیگیری های صورت گرفته، به همراه فرماندار شهرستان، بزودی در تهران با معاونت علوم پزشکی سازمان مرکزی دیدارخواهیم داشت و از طریق رایزنی، انشاءالله مشکل را حل می کنیم.
این مقام مسئول یادآور شد: آموزش عالی شهرستان به سمت و سوی بومی گرایی پیش می رود و باید با دقت نظر، رشته هایی را در دانشگاه راه اندازی کرد که آیندگان در مورد ما با نظر مثبت قضاوت کنند.
وی با اشاره به این مقوله که کمیته آموزش عالی با حضور سه دانشگاه شهرستان باید فعال تر شود متذکر شد: موازی کاری دانشگاه ها باید کنار رود و با همدلی و همراهی بتوانیم گام موثری در راستای توسعه آموزش عالی برداریم.
لازمی در ادامه اشاره ای هم به موضوع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد داشت و عنوان کرد: در مهرماه سالجاری دانشگاه شاهد راه اندازی رشته معدن در مقطع دکترا خواهد بود.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق حضور نماینده بومی را در مجلس شورای اسلامی یک فرصت دانست و گفت: امیدواریم با پیگیری مجدانه مسئولین و کمک نماینده محترم، آموزش عالی به جایگاه رفیع خود دست یابد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۷
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 6 تیر 1395 - 2:24 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

تلاش دکترلازمی ستودنی است

کارمند دانشگاه این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 6 تیر 1395 - 2:25 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

خیلی جالبه : (( لازمی تصریح کرد: نهایتا پرونده در شورای مربوطه برای تصویب مطرح شد که متاسفانه علیرغم آنچه تصور می شد رای بر این قرار گرفت که با رشته پرستاری بشرط تامین هیات علمی تمام وقت و خرید تجهیزات مورد نیاز موافقت می شود. )) یعنی آقایان با این همه ادعا هنوز نمی دانند که اولا برای تصویب رشته باید هیات علمی داشته باشند. ثانیا : چرا متاسفانه ، مگه رشته پرستاری که با جان آدمها سرو کار داره مثل سایر رشته هاست که بشه درسهاش را ادغام کرد و………..

حسن این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 6 تیر 1395 - 3:48 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

شما. کلا در 6 سال گذشته 5 نفر هیات علمی. اخراج کرده اید و. دو نفر که یکی از آنها همکلاس خودتان بوده و کارهای شما را انجام می دهد استخدام کرده اید. گریه.

سد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 6 تیر 1395 - 3:51 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

من سد راه هستم. بگویید نشد.

کارمند دانشگاه این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 10 تیر 1395 - 11:33 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

من با شماره 3 موافقم.مشکل ،ریاست دانشگاه است.ایشان هر چه زودتر باید کنار گذاشته شود وگرنه دانشگاه آزاد را با کلی کارمند و استاد از بین خواهد برد.دانشگاه محل کسب منافع شخصی نیست.

You cannot copy content of this page