محیط زیست:مجوز اکتشاف معدن آنومالی D۱۹ اردکان صادر نشده است

دسته: اخبار ویژه
یک دیدگاه
چهارشنبه - 1 شهریور 1396

در پی انتشار خبر صدور مجوز اکتشافات مقدماتی در معدن D۱۹ اردکان، معاون دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هیچ مجوزی نه برای مطالعه و نه برای اکتشاف برای محدوده معدنی آنومالی D۱۹ اردکان یزد صادر نشده است.

💡در پی انتشار خبر صدور مجوز اکتشافات مقدماتی در معدن D۱۹ اردکان، معاون دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هیچ مجوزی نه برای مطالعه و نه برای اکتشاف برای محدوده معدنی آنومالی D۱۹ اردکان یزد صادر نشده است.

💡رضا اقتدار در گفت و گو با ایسنا با تاکید بر اینکه مجوز اکتشاف معدن از سوی شورای عالی محیط زیستصادر می‌شود، از ادعای ارائه مجور اکتشاف از سوی سازمان حفاظت محیط زیست برای محدوده آنومالی D۱۹ ابراز تعجب کرد و گفت: مگر نباید مجوز کتبا صادر شود. متن موافقت سازمان حفاظت محیط زیست با این طرح کجاست؟

📝نامه وزارت صنعت به محیط زیست برای انجام مطالعات در محدوده آنومالی D۱۹
💡اقتدار ضمن رد موافقت سازمان محیط زیست با صدور پروانه اکتشاف معدن در محدوده آنومالی اظهار کرد: همین امروز نامه‌ای به شماره ۶۰/۱۲۵۰۲۵ ازسوی کشاورز – مدیر کل اکتشاف وزارت صنعت- به دفتر زیستگاه‌ها رسیده که بر اساس آن، درخواست مطالعات آنومالی‌های فلززایی منطقه به همراه چگونگی اجرای برنامه‌های توسعه‌ای مطرح شده است.
💡وی افزود: نامه وزارت صنعت در مورد طرح مطالعاتی در محدوده آنومالی بدون صدور پروانه اکتشاف است و صرفا برای انجام عملیات ژئوفیزیک بدون هر گونه تخریب و به منظور بررسی‌های اولیه است. وزارت صنعتمی‌خواهد بداند این منطقه به لحاظ ارزش، چه جایگاهی دارد و میزان دارایی این محدوده را ارزیابی کند. بعد از مشخص شدن لکه‌های معدنی، از طریق برگزاری جلسات با سازمان حفاظت محیط زیست در این مورد تصمیم‌گیری می‌شود.
💡اقتدار با بیان اینکه یک نشست کارشناسی باید با حضور مدیران استان و کارشناسان پروژه یوزپلنگ برگزار و در مورد این طرح تصمیم‌گیری کنیم،تاکید کرد: محدوده دره انجیر اردکان به عنوان پناهگاه حیات وحش، همواره جزو خطوط قرمز سازمان حفاظت محیط زیست بوده است و خواهد بود چون این منطقه علاوه بر اینکه زیستگاه مهم یوزپلنگ به شمار می‌آید، از حیات وحش متنوع و ارزشمند دیگری برخوردار است.

📝صدور مجوز اکتشاف برعهده شورای عالی محیط زیست است
💡معاون دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان محیط زیست در پایان با اشاره به اینکه ارائه مجوز اکتشاف معادنبر عهده شورای عالی محیط زیست است، تصریح کرد: در کارگروه تعامل فعالیت‌های معدنی و محیط زیست،مجوز اکتشاف صادر نمی‌شود و این کار مهم برعهده شورای عالی محیط زیست است.
✅ کانال دیده بانی یزد
🆔 @yazdraport


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۷۳
برچسب ها:
دیدگاه ها
ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 4 شهریور 1396 - 9:17 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اینو خوب اومدین D19 اردکان یزد ……کلاغ پر D19پرررررررررررر……..حالا هی رئیس شورا عوض کنید و بهم تبریک بگید

You cannot copy content of this page