برگزاری جلسه زکات در روستای مبارکه

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 16 مهر 1396
برگزاری جلسه زکات در روستای مبارکه

جلسه شورای زکات روستایی در محل مسجد صاحب الزمان( عج )باحضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اعضای شورای زکات و کشاورزان مبارکه، برگزار گردید.

IMG_20171008_061715

جلسه شورای زکات روستایی در محل مسجد صاحب الزمان عج باحضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اعضای شورای زکات و کشاورزان مبارکه، برگزار گردید.

حجت الاسلام محمد رضا حقیقیت در این جلسه با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام سفارشات و روایات متعددی در خصوص پرداخت زکات به دست ما رسیده است، بیان داشت: پرداخت زکات یکی از واجبات مهم است و در دین اسلام به واسطه پرداخت آن خداوند برکات زیادی را نصیب بندگانش می کند.

IMG_20171008_061716

وی با بیان اینکه پرداخت زکات آثار بسیار خوبی در زندگی محرومین خواهد داشت، افزود:باید با معرفی و ارائه طرح های ماندگار در خصوص پرداخت زکات و نحوه هزینه کرد زکات و همچنین آثار و برکاتی که در سطح جامعه و در زندگی فردی و اجتماعی مردم داشته است، به خوبی بیان شود تا دیگران نیز به پرداخت زکات تشویق گردند.

IMG_20171008_061713

در ادامه مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) به تبیین جایگاه زکات در جامعه اسلامی پرداخت و زکات را از جمله وظایف حکومت اسلامی در اقامه آن و بهره گیری از این ظرفیت عظیم در فراهم کردن زیرساختهای لازم برای جامعه اسلامی ذکر کرد و همچنین آماری را در راستای وضعیت موجود از زندگی معیشتی افراد بی بضاعت مبارکه اعلام نمود.

وی خواستار تجمیع وجوه زکات در سطح روستا شد تا با برنامه ریزی شورای زکات به دست مستمندان برسد .

در پایان نیز بین افراد حاضر در جلسه نحوه چگونگی پرداخت زکات تبادل نظر شد.

گفتنی است: با توجه به اعلام کمیته امداد امام شهرستان مردم این روستا می توانند انفاق، صدقات، خیرات،کفارات ،فطریه،زکات واجب و زکات مستحب (گندم.جو.خرما.پسته و…..) خود را از طریق واریز به شماره حساب ۱۰۰۰۱۲۳۷۰۵۵۹۷۱ نزد پست بانک مبارکه به دست نیازمندان روستای مبارکه برسانند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۹۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page