امام جمعه بافق عنوان نمود :پرورش همزمان عقل ، جسم و معنویت مهمترین ویژگی ورزش های پهلوانی است

دسته: ورزشی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 12 تیر 1397
پرورش همزمان عقل ، جسم و معنویت مهمترین ویژگی ورزش های پهلوانی است

حجت الاسلام سلیمانی در دیدار با رئیس اداره ورزش و جوانان ، رئیس و اعضای هیات پهلوانی و زورخانه ای شهرستان بافق ،ورزش باستانی را از جمله رشته های اصیل و ریشه داری عنوان نمود که ورزش و معنویت را با هم در جامعه نهادینه می کند .

IMG_20180703_004146_635

حجت الاسلام سلیمانی در دیدار با رئیس اداره ورزش و جوانان ، رئیس و اعضای هیات پهلوانی و زورخانه ای شهرستان بافق ،ورزش باستانی را از جمله رشته های اصیل و ریشه داری عنوان نمود که ورزش و معنویت را با هم در جامعه نهادینه می کند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره ورزش و جوانان شهرستان بافق “در این دیدار  که عصر امروزبا حضور رضا نارگانی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بافق ، سمیه ایزدیان کارشناس ساماندهی امور جوانان ، عزیزالله عباسیان رئیس هیات پهلوانی و زورخانه ای و جمعی از پیشکسوتان و اعضای هیات رئیسه این هیات و به  مناسبت گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در محل دفتر امام جمعه بافق برگزار گردید  امام جمعه بافق  پرورش همزمان عقل و جسم  را از مهمترین ویژگی ورزش های پهلوانی عنوان نمود و گفت :  این ویژگی باعث تمایز این ورزش از سایر رشته های ورزشی شده است . 

وی در ادامه اظهار داشت: ورزش باستانی مهد معنویت است و مورد تاکید امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه یکی از موارد جذب جوانان به سوی ورزش، ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای است، بیان کرد: یکی از راه‌هایی که از طریق آن می‌توان در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان نیز  قرار گرفت گسترش این رشته ورزشی است  

IMG_20180703_004149_476

رضا نارگانی رئیس اداره ورزش و جوانان نیز در سخنان کوتاهی ضمن قدردانی از نگاه ویژه نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان  به مقوله ورزش  از زحمات  عزیزالله عباسیان رئیس هیات ، اعضای هیات رئیسه و پیشکسوتان و مرشدان زورخانه ای شهرستان تجلیل نمود.

IMG_20180703_004145_422

وی ورزش زورخانه ای را متولی فرهنگ و منش پهلوانی عنوان نمود  و گفت : این رشته ورزشی در اصل وظیفه نهادینه کردن تواضع، اخلاص، ایمان و تمام نیکی‌ها را  در وجود انسان دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان بافق در پایان سخنان خود  ابراز امیدواری کرد که با جذب نوجوانان و جوانان در ورزش بویژه ورزش باستانی زمینه رشد و توسعه فرهنگ پهلوانی فراهم گردد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۳۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page