نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور:چرا سهام ترجیحی به کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی بافق واگذار نمی شود؟

دسته: اخبار ویژه
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 27 شهریور 1397
چرا سهام ترجیحی به کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی بافق واگذار نمی شود؟

نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی در جلسه پیگیری واگذاری ۱۵ درصد از سهام شرکت سنگ آهن مرکزی به شهرستان بافق که با حضور اعضای صندوق، امام جمعه، معاون فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر و شهرستان در محل هیات داوری در تهران برگزار شد بر لزوم واگذاری سهام ترجیحی به کارگران تاکید کرد.

نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی در جلسه پیگیری واگذاری ۱۵ درصد از سهام شرکت سنگ آهن مرکزی به شهرستان بافق که با حضور اعضای صندوق، امام جمعه، معاون فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر و شهرستان در محل هیات داوری در تهران برگزار شد بر لزوم واگذاری سهام ترجیحی به کارگران تاکید کرد.

IMG_20180918_091438_653

محمد رضا صباغیان در این نشست ضمن تشریح محرومیت شهرستان بافق در مدت ۵۰ سال عمر بزرگترین معدن سنگ آهن کشور اظهار داشت: بر روی تک تک کلمات صورتجلسه ۹/۶ /۹۳به مدت چندین ساعت بحث شده است.

IMG_20180918_091437_260

وی افزود:در خصوص درخواست شورای اسلامی شهر و کارگروه ویژه مبنی بر اختصاص سهم برای شهرستان
مقرر گردید راهکار قانونی بررسی و به مسوولین مرتبط شهرستانی، استانی، کشوری و اعضای صندوق فولاد با نظر مساعد نسبت به انتقال و پیگیری تا حصول نتیجه از طریق مراجع ذیصلاح اقدام نموده و نتیجه هر چهار ماه توسط مسوولین به اطلاع شهروندان و کارگران برسد.

رئیس مجمع نمایندگان استان با اشاره به عدم اطلاع واگذاری ۲۸/۵ درصد از سهام این شرکت به فولاد خوزستان عنوان کرد:پیگیری و اعتراضات مردمی منجر به لغو این واگذاری سهام شد و سرانجام هیات دولت تصویب کرد تا سهام از فولاد خوزستان به شستا واگذار شود.

صباغیان با اشاره به اینکه سهام ترجیحی تا کنون بصورت قانونی به کارگران تخصیص داده نشد است عنوان کرد: تریلر و واگن های قطار شبانه روز سنگ را از شهر بیرون می برند اما در شهر چهل هزار نفری در سال گذشته ۱۷ نفر به دلیل عدم دو بانده شدن محور پرتردد بافق یزد کشته شده اند.

نماینده مردم بافق با اشاره به اینکه در معدن کوشک بافق ۷۵۰ نفر نیرو قبل از خصوص سازی مشغول بکار بوده اند تصریح کرد: پس از واگذاری این معدن به بخش خصوصی تعداد کارگران به ۲۵۰ نفر کاهش یافت و این معدن تاکنون حتی یک ریال عوارض به شهرستان پرداخت نکرده است.

وی افزود:متاسفانه معنای خصوصی سازی در کشور ما تولید بیشتر با نیروی کمتر است.

نماینده حوزه انتخابیه کشور همچنین با اشاره به اعتراضات مردمی در چندین سال و اشاره به درخواست بحق مردم مبنی بر احداث صنایع جوار معدنی خاطر نشان کرد: در سال ۹۰ با توسل به زور و با ضرب و شتم توسط یگان ویژه اعتراض مردم نسبت به این محرومیتها سرکوب شد در سال ۹۱ بدون اطلاع مردم و کارگران ۷۱/۵ درصد از سهام شرکت سنگ آهن مرکزی بافق واگذار اما انتقال سند نشده بود که این موضوع ۵۳ روز تعطیلی معدن را در برداشت.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور در ادامه صحبت های خود با اشاره به نامه وزرای اقتصاد، صنعت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر لغو واگذاری ۲۸/۵ درصد از سهام شرکت سنگ آهن گفت: در پی این واگذاری با برگزاری جلسه نماینده شورای امنیت ملی، مسوولین استان و مدیر عامل صندوق بازنشستگی در بافق حاضر شدند تا برای خاتمه دادن به اعتراضات سهم شهر مد نظر قرار گیرد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: منابع معدنی در حال اتمام است و خواسته مردم رفع محرومیت است باید کمک کنید تا درصدی به شهر تخصیص داده شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان در بخش دیگری از سخنان خود اشاره ای به عدم پرداخت عوارض آلایندگی به شهر کرد و گفت:شورای اسلامی شهر، فرمانداری، امام جمعه و …همواره پیگیر حق شهر هستند و انتظار می رود تا با واگذاری سهام مد نظر به شهرستان این حق مورد توجه خاص قرار گیرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۴۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page