گفتگویی با یار کتاب

دسته: کتاب
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 20 آذر 1397

IMG_20181211_104739_047

اکرم شفیعی ساکن روستایی مبارکه متولد سال ۱۳۶۰ با تحصیلات کارشناس جغرافیا گرایش مدیریت روستایی متاهل و دارای دو فرزند است که به عنوان یکی از کارمندان نهاد کتابخانه های استان یزد در کتابخانه روستایی مبارکه مشغول به فعالیت می باشد.

وی در سالجاری به عنوان کتابدار نمونه استان در حوزه کتاب و مروج آن انتخاب شده است.

IMG_20181211_104736_441

شفیعی در گفتگویی با خبرنگار ” بافق فردا”پیرامون فعالیت و وضعیت کتابخانه روستای خود چنین گفت: از ۱۳۹۱ این کتابخانه به همت شورا و دهیاری وقت و همچنین رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان بافق تاسیس شد.

IMG_20181211_104734_793

وی با اشاره به وضعیت نامناسب کتابخانه در آن زمان تصریح کرد: وضعیت گذشته کتابخانه توسط چندین مدیر استانی رصد شد و هیچ اقدامی صورت نگرفت تا اینکه دوست فاطیما نهاد رئیس نهاد کتابخانه های استان در زمانی که از تمام ناملایمات خسته شده بودم از این محل بازدید کرد و اعلام نمود تحت هر شرایطی بازسازی و بهسازی انجام می شود.

کتابدار نمونه استان ضمن تقدیر از زحمات دوست فاطیما و الهام آقایی رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان بافق تصریح کرد: ۷۰ میلیون تومان برای بازسازی تخصیص داده شد.

IMG_20181211_104733_365

وی در پاسخ به اینکه در حال حاضر استقبال از کتابخانه چگونه است خاطر نشان کرد: قبل از ساماندهی و تجهیز وسایل گرمایشی و سرمایشی حضور بچه ها دوره ای بود اما اکنون استقبال پرشوری صورت می گیرد.

شفیعی با اشاره به اینکه مبارکه تنها روستای بخش مرکزی شهرستان بافق است که کتابخانه روستایی زیر نظر نهاد کتابخانه های استان دارد گفت:به دلیل علاقه زیادم به کتاب و ترغیب دیگران قصه گویی، جمع خوانی و نشست ها با بچه ها را از مدارس آغاز کردم.

او همچنین به فعالیتش در قصه گویی مربی و در زمانی که مربی پیش دبستانی بوده اشاره کرد و یادآور شد:رئیس کتابخانه های شهرستان زمانی که متوجه علاقه من به حوزه کتاب شد مرا به کلاس و دوره های آموزشی قصه گویی در استان اعزام کرد تا مهارت بیشتری کسب کنم.

وی در پاسخ به اینکه چگونه به کتاب و کتابخوانی علاقمند شدید گفت: زمان مجردی روستای ما کتابخانه نداشت همکلاسی هایم برای مطالعه و امانت گرفتن کتاب مجبور بودند به کتابخانه بافق مراجعه کنند.

شفیعی افزود:ممانعت خانواده در آن زمان از بیرون رفتن دختران و برخی محدودیت ها باعث شد تا در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد نامه ای به وی ارسال کنم.

IMG_20181211_104737_372

کتابدار نمونه با بیان اینکه ارسال نامه سبب شد تا در همان روزهای اول از استان برای بازدید مکان در روستای مبارکه حضور پیدا کنند عنوان کرد:
ابتدا کتابخانه ارشاد زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با ۳ قفسه کتاب اداره می شد.

وی ضمن تقدیر از تلاش های احمد شفیعی و مرشدزاده دهیاران اسبق روستای مبارکه تصریح کرد: با کمک نهاد کتابخانه های استان بیش از ۴ هزار کتاب برای پایه اصلی بزرگسالان و ۱۰۰۰ کتاب برای کودکان اهدا شد.

IMG_20181211_104739_047

شفیعی با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۴۰ نفر و هر نفر می تواند ۵ عضو کتاب به امانت می برند گفت:
استقبال در حوزه کتاب کودک بسیار خوب است.

وی در ادامه از تلاش های همسرش، آقای فرزین خیر فرهنگی، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای مبارکه تقدیر کرد و یادآور شد:پایه گذار نذر فرهنگی که خانه خود را وقف کتابخانه کرد آقای فرزین است.

وی در پاسخ به این سوال که به غیر از فعالیت در حوزه کتاب چه کارهای دیگری انجام می شود بیان کرد: فعالیت های فرهنگی از جمله برگزاری کلاس های مهارت های زندگی با حضور استاد آبایی،برگزاری شبی با خاطرات، کلاس های آموزشی خطاطی،صنایع دستی، خیاطی و…جزئی از عملکرد کتابخانه است.

شفیعی در پایان با اشاره به توانمندی دختران و پسران روستایش ابراز امیدواری کرد حمایت بیش از پیش مسوولین باعث رونق کتابخانه ها شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۷۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page