آرامش ثمره ازدواج و عشق باعث پایداری آن است

دسته: دانشگاه
بدون دیدگاه
جمعه - 25 تیر 1400

معاون پژوهشی حوزه علمیه بافق با بیان اینکه از آیات قران استنباط می شود سکونت و آرامش انسانها با زوجیت اتفاق می افتد گفت: خدا دلیل زوجیت و ازدواج را آرامش انسان ها نام برده است.
حجت الاسلام مهدی مهدوی نژاد در مراسمی که به مناسبت ایام ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله علیها تحت عنوان«خانواده آسمانی» به همت امور فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بافق برگزار شد گفت: تدوام زوجیت با عشق میسر است و برای پایداری این عشق، داشتن مهارتهایی از قبیل لزوم توجه به تفاوت های زن و مرد ضروری است.
وی توجه به تفاوتهایی از قبیل توجه و حمایت، شدت عواطف ،جزئی نگری و کلی نگری، فراوانی کلام، نحوه اندیشیدن، و مقابله با استرس ها را از جمله موضوعاتی برشمرد که که رعایت آن در پایداری عشق اثرگذار است.
حجت الاسلام مهدوی نژاد اظهار محبت را دومین مهارت برای تداوم عشق بین زوجین معرفی و بر بیان کلامی در کنار رفتار عملی آن تاکید کرد.
معاون پژوهشی حوزه علمیه شهرستان بافق احترام به همسر، رسیدگی به امور خانه و کمک به همسر، ایمن سازی اخلاقی خانواده، نحوه مواجهه با مشکلات، اصلاح رفتار خود و تلاش برای اصلاح رفتار همسر را از دیگر مهارتهایی دانست که رعایت آن موجب پایداری عشق و صمیمیت بین زوجین می شود.

IMG-20210715-WA0023

IMG-20210715-WA0025


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۳۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page