شب فرهنگی بافق در راستای اعتلای فرهنگ بومی برگزار خواهد شد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 3 آبان 1400
شب فرهنگی بافق در راستای اعتلای فرهنگ بومی برگزار خواهد شد

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بافق:شب فرهنگی بافق در راستای اعتلای فرهنگ بومی برگزار خواهد

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بافق:شب فرهنگی بافق در راستای اعتلای فرهنگ بومی برگزار خواهد شد

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافق سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال جاری با موضوع “تقویت فرهنگ شهروندی و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با حضور امام جمعه ,فرماندار ,مدیر کل ورزش و جوانان ,شهردار و مسئولان محلی در سالن کنفرانس شهرداری برگزار شد.
حجه الاسلام والمسلمین رضا سعادتفر در این جلسه ضمن اشاره به ترویج فرهنگ مطالعه ابراز داشت: مجموعه های فعال در حوزه کتابخوانی مانند “مقر کتاب” ودیگر مجموعه ها باید حمایت شوند وبرپایی نمایشگاه کتاب می تواند باعث تشویق مردم به مطالعه گردد.
وی در مورد حمایت از نخبگان تصریح کرد :حمایت از نخبگان و فرهیختگان باعث ایجاد انگیره در این قشر می شود و در آینده فرهنگی شهرتاثیر بسزایی دارد وبرای حمایت از آن ها در اسرع وقت جلسه ای با حضور مسئولان ذی ربط تشکیل شود و ساز و کارهای حمایت و مساعدت مالی تهیه و تدوین گردد.
وی تصریح کرد بهترین حمایت از نویسندگان بومی ,خرید کتاب آن هاست که با برگزاری مسابقات کتابخوانی توسط ارگان‌های مختلف می توان از نویسندگان بومی حمایت کرد.
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بافق با اشاره به هفته کتاب عنوان کرد طرح زنگ کتاب , استفاده از ابزار هنر برای بیان خلاصه ای از کتاب ها. ,پویش کتابخوانی وایستگاه کتاب از جمله کارهایی است که می تواند در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی موثر باشد.
در ادامه جلسه سید مهدی طلایی مقدم با اشاره به تقویت فرهنگ شهروندی ابراز داشت.
شهروندی یکی از شاخص‌های مهم پیشرفت و توسعه یافتگی است ویکی از ابعاد مهم شهروندی، فرهنگ شهروندی است. اصولاً شهروندی بدون عنایت به مقوله فرهنگ قابل تصور نیست. ایجاد، گسترش و تعمیق فرهنگ و اخلاقیات شهروندی می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مسائل شهری و اجتماعی باشد که جوامع در حال توسعه با آن مواجه‌اند.
وی ضمن اشاره به تربیت نیروی انسانی کارامد افزود تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص باید در اولویت شهرستان قرار گیرد و مراکز علمی و دانشگاه‌ها می‌توانند با آموزش نیروهای بومی در بخش‌های صنعت, کشاورزی و فرهنگ نقش موثری را ایفا کنند.
در ابتدای جلسه حسین ارجمند دبیر شورای فرهنگ عمومی با تشکر از شهرداری و اعضای محترم شورای فرهنگ عمومی ابراز داشت مراسم شب بافق به پیشنهاد شهردار و با همکاری شورای فرهنگ عمومی برای شناساندن ظرفیت ها و توانمندی های بافق هفته آینده برگزار خواهد شد.
وی افزود هدف از برگزاری این مراسم آشنا کردن نسل جوان با مفاخر و مشاهیر شهرستان و تقویت فرهنگ عمومی با استفاده از نظرات کارشناسان این حوزه در راستای اعتلای فرهنگ شهرستان است.

IMG_20211025_232952_484

IMG_20211025_232950_663


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page