اجرای طرح مهارت یار از اول مهرماه در دانشگاه آزاد اسلامی

دسته: دانشگاه
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 10 شهریور 1401

اجرای طرح مهارت یار از اول مهرماه
یزد-خبرنگار اطلاعات: رییس دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: طرح مهارت‌یار از اول مهرماه همزمان با آغاز سال تحصیلی در این دانشگاه اجرا می شود و دانشجویان رشته‌های مهارتی بیش از ۵۰ درصد دروس را در محیط کار توسط استادکاران بازار و صنعت را فرا می گیرند.

محمدرضا دهقانی اشکذری  در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب  افزود: امسال تلاش داریم زنگ مهر را علاوه بر دانشگاه آزاد اسلامی استان و در فضای واقعی کار نیز بزنیم و امیدواریم این طرح، آغاز راهی برای پیوند عمیق دانشگاه و جامعه باشد.

وی گفت: امیدواریم این طرح، آغاز راهی برای پیوند عمیق دانشگاه و جامعه باشد
او گفت: در طرح یاد شده از ظرفیت های مردمی در زمینه مهارت آموزی استفاده میشود و از تجربیات مدت های مدید روسای ۷۰ صنف استفاده می شود.
وی گفت: در طرح یاد شده ۱۰۰ رشته مهارتی چون انیمیشن ، طراحی ، آشپزی  و دیگر رشته های متناسب با نیازهای جامعه تعریف شده است که اول مهر ماه امسال کارگاه‌های معین با استانداردهای لازم در سطح استان شناسایی می‌شوند و دانشجویان این دانشگاه اموزش های لازم را فرا می گیرند.
دهقانی اشکذری گفت: در این طرح دانشجو در محیط واقعی استعداد خود را خواهد شناخت و خلاء مهارتی  در رشته خود را رفع می کند و همچنین زمینه شناسایی نیروهای ماهر توسط صنایع و اصناف فراهم می‌شود که از این طریق می‌تواند خطای نیروی انسانی در بخش صنعت را هم کاهش دهد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در ادامه از پیگیری اجرای طرح سرباز صنعت در راستای طرح یاد شده خبر داد و گفت: در این طرح برنامه داریم که دانشجویان که در طرح مهارت یار  با صنعت همکاری می کنند دوران سربازی خود در همان صنعت دنبال کنند تا فاصله بین حرفه و مهارت آنها ایجاد نشود.
وی  با بیان اینکه تربیت وظیفه دانشگاه است و این مهم با وجود اساتید ماهر و متعهد محقق می شود اظهار کرد: مهمترین مانع برای رفع موانع موجود در  این امر یادگیری مهارت در محیط کار است که علاوه بر آموزش های نظری ، آموزش های عملی را فرا گیرند.
وی با بیان اینکه دیگر صنعت به دنبال افراد میز نشین نیست که به دنبال افراد دارای مهارت است گفت: متأسفانه بعضی از قوانین کشور نه تنها عامل پیوند دانشگاه و صنعت نیستند بلکه با تمام توان مانع تحقق این مهم شده و ساماندهی آن به ورود جدی مجلسی‌ها نیاز دارد.
او با اشاره به ابلاغ قانون بیمه دانشجویی از سال ۹۷ گفت: مزیت این بیمه برخورداری از سوابق کار دانشجویان در حین تحصیل است اما  معایب آن بهره مندن نبودن بیمه بیکاری و حواث است زیرا در صورت بروز حادثه برای کارفرما مشکل می شود.
در دانشگاه آزاد اسلامی یزد ۱۶ هزار دانشجو مشغول تحصیل هستند ،همچنین حدود ۷۰ هزار دانشجو در ۶۸ واحد دانشگاهی استان یزد تحصیل می‌کنند


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page