افزایش رشته های فنی و حرفه ای رویکرد اصلی ما در سال تحصیلی جدید در یزد است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 29 شهریور 1401

افزایش رشته های فنی و حرفه ای رویکرد اصلی ما در سال تحصیلی جدید در یزد است
یزد-خبرنگاراطلاعات:مدیرکل اموزش و پرورش استان یزد با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: افزایش رشته های فنی و حرفه ای رویکرد اصلی ما در سال تحصیلی جدید در یزد است
محمدکاظم رحیمی نژاد در جمع خبرنگاران گفت: ما سعی داریم از تجربه دانش زیستی معلمان بر اساس اسناد بالادستی آموزش و پرورش استفاده کنیم
وی افزود: رشد رشته های فنی و حرفه ای یکی از رویکردهای اصلی ما در سال تحصیلی جدید است و در این راستا نیز اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است و استان یزد نیز از پیشتازان هنرستان های جوار کارخانه ای و کارگاهی است
وی افزود: هدایت دانش آموزان به رشته هایی مهارتی با توجه به مشکلات مبنی بر سوق داد دانش آموزان استان به رشته های نظری و مهاجرت آنها و همچنین وارد کردن نیروی کار به عنوان یکی از اهداف اصلی ما در این زمینه است
رحیم نژاد ادامه داد: بازآموشی معلمان، دوره های آموزشی برای معلمان جدید الاستخدام جهت برنامه های آموزشی  در ارتباط با عفاف و حجاب، نماز جماعت با محوریت دانش اموز، توجه به ساعت های شش گانه دانش آموز، شاگرد پروری و دانش آموز محوری به عنوان نکته هایی در جهت تحقق تربیت و آموزش است.
وی گفت: پروژه مهر با جلسات مختلف و کارگروه های مختلف به سرانجام خوبی رسیده و امیدواریم در مقاطع مختلف سال تحصیلی جدید را داشته باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: طنین بانگ توحید و برگزاری اولین نماز جماعت در دبیرستان دور اول فاطمیه (س) و اقامه نماز جماعت پس از تعطیلی ایام کرونا نیز از برنامه های دیگر ما است.
رحیمی ادامه داد: جمعیت دانش آموز استان ۲۷۳ هزار و ۳۱۳ نفر است که ۲۵۶ هزار و ۵۷۸ نفر از آنها ثبت نام کرده اند که ۱۲۹ هزار و ۹۲۷ نفر پسر و مابقی دختر هستند.
وی افزود: در سال جدید ۴۹۰ نفر استخدام رسمی و ۹۱۹ دانشجوی فارغ التحصیل تربیت معلم داریم و ۱۳۳ نفر نیز سرباز معلم داریم و در حال حاضر مشکلی از بابت معلم نداریم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد:‌ ۱۵۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل داریم که بسته به جریان مهاجرتی شاهد تغییرات در آن هستیم و ملاک ما گذشتن سن تحصیل از پایه های مربوطه است.
وی گفت: ۱۷ هزار دانش آموز اتباع داریم که تاکنون ۱۴ هزار نفر از آنها ثبت نام کرده اند


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page