آغازمرحله سوم غربالگری چشم در کودکان

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 20 دی 1391
رئیس اداره بهزیستی بافق در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه با استفاده از دستگاه غربالگری سنجش بینایی چشم‌های کودکان یک تا شش سال شهرستان بافق معاینه شدند، اظهار داشت: از آغاز سال 91 تاکنون بیش از  1800کودک  کودک توسط این دستگاه معاینه شده‌اند که مشکوکان این طرح به بینایی سنج طرف قرارداد معرفی می‌شوند.
دکتر محسن خوشگذران با بین اینکه درمرحله سوم بیش از 600کودک معاینه شده اند افزود: بهترین سن درمان تنبلی چشم زیر پنج سالگی است که هرچه درمان چشم تنبل بیشتر عقب بیفتد احتمال به دست آوردن بینایی کامل کمتر می‌شود به طوری که پس از هفت تا 10 سالگی درمان تأثیر قابل توجهی در بینایی نخواهد داشت.
خوشگذران تصریح کرد: بهترین راه تشخیص تنبلی چشم معاینه چشم کودک است و از آنجا که چشم سالم در سال بعد ممکن است دچار تنبلی شود، چشم کودکان زیر شش سال باید هر سال مورد معاینه قرار گیرد.
رئیس اداره بهزیستی بافق خاطرنشان کرد: به این منظور سازمان بهزیستی سال‌هاست که به اجرای طرح بزرگ پیشگیری از تنبلی چشم می‌پردازد و بهزیستی شهرستان بافق نیز همراه با سایر شهرستان‌ها با اجرای این طرح بزرگ درصد شناسایی کودکان مبتلا است.
وی عنوان کرد: خانواده‌ها می‌توانند با در دست داشتن شناسنامه کودک خود به پایگاه‌های سنجش بینایی و با یک سنجش ساده از نابینایی احتمالی چشم کودک خود جلوگیری کنند.

عبداللهی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page