واقعه غدير در بافق بازسازي مي شود

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 19 مهر 1393

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ، نشست برنامه ريزي و هماهنگي بازاسازي واقعه غدير با حضور امام جمعه ، فرماندار و جمعي از مسئولان محلي شهرستان در دفتر امام جمعه بافق برگزار شد .

امام جمعه بافق در اين جلسه ضمن تبريک عيد سعيد غدير خم با اشاره به تحولات اخير در خصوص بازسازي واقعه غدير خم گفت: اگر جريان غدير به خوبي رواج پيدا کرده بود در زمان حال مشکلاتي بين شيعه و اهل سنت نبود.

حجت اسلام سيد جواد سليماني افزود: حضرت علي(ع) به غدير ارزش بخشيد و موجب اکمال و اتمام دين اسلام شد و مسئله ولايت و رهبري را در جامعه اسلامي بنا نهاد.

وي با اشاره به انقلاب اسلامي و موج بيداري اسلامي گفت: هر جامعه اي که ولايت و رهبري را بپذيرد، پيروز است و اين امر را امام خميني(ره) به تمام جهان به خوبي نشان داد.

امام جمعه بافق در پايان از اجراي خوب و مناسب واقعه غدير در سال گذشته تشکر کرد و تصريح کرد: سال گذشته به لحاظ بالا بودن کيفيت کار و اجراي دقيق صحنه ها ، در استان به عنوان شهرستان نمونه معرفي شديم که اين چيزي جز همت و همدلي بين مسئولين ادارات نيست.

فرماندار بافق در ادامه ضمن تاکيد بر انتقال واقعه غدير به نسل امروز و شفاف سازي واقعه غدير گفت: هفته ولايت و روز عيد غدير بهترين موقعيت براي تبيين اهداف بلند غدير در جامعه به خصوص به نسل جوان است چرا که غدير مهمترين واقعه اسلام و همان بنا نهادن ولايت و رهبري در جامعه اسلامي است.

سيد مهدي طلايي مقدم از اقدامات جمهوري اسلامي ايران در رشد و نمو وقايع تاريخي شيعه پس 1400 سال را مثبت ارزيابي کرد و تصريح کرد : در سالي که به فرمان رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد و فرهنگ نامگذاري شده ، بازسازي واقعه غدير يکي از بزرگترين برنامه هاي فرهنگي است که شيعه بايد در ترويج و احياء آن گام بردارد.

وي پس از تشريح اهميت و جايگاه غدير در اسلام گفت: بايد تمام دستگاه ها و تشکل ها خصوصاً نهادهاي ديني نسبت به اثبات حقانيت جايگاه شيعه که با واقعه غديرخم پيوند ناگسستني دارد اقدام کنند و همگي در مقابل کساني که در صدد منزوي کردن غديرهستند با مستندات فراواني که در حقانيت اين واقعه تاريخي شيعه داريم ايستاده و تا اثبات و تحکيم آن پيش بروند.

در ادامه اعضاي حاضر در جلسه با ارائه پيشنهادات و نظرات و بيان نقاط ضعف و قوت مراسم سال گذشته، در خصوص نحوه برگزاري مراسم ويژه عيدسعيد غدير به بحث و تبادل نظر پرداختند و هماهنگي هايي انجام شد .

گفتني است، مراسم بازخواني واقعه غدير خم همزمان با عيد سعيد غدير خم (21 مهر) ساعت 15 در منطقه غدير برگزار خواهد شد.

New2742 New2743 New2747


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page