تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴کشور پیش بینی شده است/ امیدواریم دیگر سنگ آهن به معنای خام فروشی در کشور نداشته باشیم

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 17 فروردین 1394

مهدی کرباسیان شامگاه دوشنبه ۹۴/۱/۱۷ در جمع نمایندگان رسانه های خارجی در شرکت فولاد آلیاژی ایران، نرخ رشد حوزه صنعت و معدن را در سال گذشته ۱۰٫۷ درصد اعلام کرد و گفت: در این زمینه بخش دولتی و غیر دولتی تلاش های بسیاری زیادی انجام دادند.

رییس هیأت عامل ایمیدرو، اجرای برنامه اکتشاف ۲۰۵ هزار کیلومتری اکتشاف در کشور را یکی از اقدامات اولیه ایمیدرو برای توسعه صنایع معدنی به ویژه فولاد ذکر کرد و گفت: از این میزان ۷۰ هزار کیلومتر آن نهایی شده است.

کرباسیان با بیان اینکه در یکصد سال گذشته فقط یکصد هزار کیلومتر اکتشافات در کشور به مرحله عملیاتی رسیده بود، خاطرنشان کرد: این یک کار عقب مانده در کشور بود که در این راستا فعالیتهای خوبی صورت گرفت.

رییس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) افزود: این عملیات زمینه ای برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه منابع معدنی است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات بودجه ای و تحریم در سال ۹۳ رکورد حفاری ۱۲۰ هزار متری در کشور زده شد که این مهم در تاریخ حوزه اکتشافی کشور بی نظیر بوده است.

کرباسیان ادامه داد: همچنین امیدواریم که با تلاشهای سرمایه گذاران، وزارت صنعت و معدن و ایمیدرو، دیگر سنگ آهن به معنای خام فروشی در کشور نداشته باشیم.

کرباسیان، سرمایه گذاری، جذب سرمایه گذاری و توسعه بخش خصوصی را از جمله برنامه های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی بیان و اضافه کرد: این سازمان آمادگی دارد که سرمایه گذاران داخلی و خارجی در منطقه ویژه جنوب کشور و هم در استانهای معدنی جذب کند.

وی از جذب سرمایه گذاری خارجی با سرمایه یک میلیارد و یکصد میلیون دلاری در مهدی آباد یزد در حوزه ‘روی’ در سال گذشته خبر داد و گفت: حدود ۳۰ سال این پروژه متوقف شده بود که اسفندماه پارسال با تلاش سرمایه گذران ایرانی، عمانی و استرالیایی عملیاتی شد.

معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت یادآور شد: همچنین عملیات پروژه ملی مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب که با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن ۹ سال متوقف شده بود سال گذشته با همکاری شرکت سرمایه گذاری غدیر فعالیت خود را آغاز کرد.

رییس هیأت عامل سازمان ایمیدرو افزود: این مجتمع، بزرگترین کارخانه آلومینیوم در کشور است که در منطقه ویژه صنایع انرژی لامرد فارس احداث و به بهره برداری می رسد.

وی تأکید کرد: کار بر روی عناصر نادر خاکی در دستور کار سازمان ایمیدرو قرار دارد و این اقدام هم اکنون به صورت پایلوت در معدن فسفات آسفوردی بافق توسط یک تیم در حال اجراست.

این مسؤول از کشف ۲۰۰ میلیون تن منبع جدید ذخیره سنگ آهن در استان یزد خبر داد و اظهار کرد: در سال جاری ۳۰ هزار کیلومتر ژئوفیزیک هوایی در این استان آغاز می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در سال گذشته با انجام عملیات اکتشافی، میزان ذخیره معدنی باریت در حوزه مهدی آباد استان یزد از ۲۰ میلیون تن به یکصد میلیون تن رسید.

کرباسیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رسانه ها نقش اساسی در اقتصاد کشور و جهان دارند، گفت: جامعه مطبوعاتی و رسانه ها در صورت حفظ استقلال خود، در سلامت اقتصادی جوامع مؤثر هستند.

وی ابراز امیدواری کرد؛ در سال جاری با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و دولت بر شفاف سازی، نقش رسانه ها در سلامت اقتصادی بیش از بیش پررنگتر شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن قدردانی از تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: این تیم با تلاشهای گسترده خود توانستند این تحریمهای ظلمانه را رفع و اقتدار جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان دهد.

شرکت در همایش فولاد آلیاژی و بازدید از طرحهای صنعتی و معدنی از جمله برنامه های معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان یزد بود.

۵۰ خبرنگار رسانه های خارجی از بخش های مختلف شرکت فولاد آلیاژی دیدن و در کنفرانس خبری معاون وزیر و مسؤولان این شرکت حضور یافتند


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page