انعقاد قرار دادهای پستی به منظور جلوگیری از مراجعات غیرضروری مردم است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
جمعه - 17 مهر 1394

رییس اداره پست شهرستان بافق:

انعقاد قرار دادهای پستی به منظور جلوگیری از مراجعات غیرضروری مردم است

رییس اداره پست بافق گفت: انعقاد قرار دادهای پستی به منظور جلوگیری از مراجعات غیر ضروری مردم به دستگاههای اجرایی است.

علیرضا مهرجو در گفتگویی با خبرنگار” بافق فردا” ضمن گرامیداشت روز جهانی پست اظهارداشت: پست، کهن ترین و گسترده ترین نوع ابزار ارتباطی بین مردم یک کشور با ساکنان دیگر سرزمین ها و مناطق جهان است. جوامع رشد یافته، برای تحقق توسعه خود، به شبکه ارتباطی توجه داشته و روی آن برنامه ریزی کرده اند.

وی افزود: پست یکی از عمده ترین نهادهای اجنماعی بازمانده از ادوار کهن است. پیام و پیام رسانی به عنوان یک نیاز اجتماعی، از آغاز زندگی شهرنشینی همواره مطرح بوده است. و پست به منزله تامین کننده این نیاز از دیرباز نقش تعیین کننده ای درزندگی اجتماعی انسان داشته است. ازاین رو برایهماهنگی و تدوین روابطپستی بین کشورها در نهم اکتبر 1874 به پیشنهاد کشور آلمان قراردادی با عنوان قرارداد “برن” در زمینه تاسیس اتحادیه کل پست در “برن” سوئیس توسط 22 کشور به امضا رسید.

مهرجو بیان کرد: اداره پست بافق با 90 سرویس گوناگون در این شهرستان  فعالیت می کند. پست سفارشی، پیشتاز، بیمه مرسولات، پست جواب قبول، پست خارجه، خرید و فروش اینترنتی و سرویس پست ویژه از مهمترین سرویس های فعال این اداره است.

وی ادامه داد: انعقاد قرار دادهای پستی به منظور جلوگیری از مراجعات غیر ضروری مردم به دستگاههای اجرایی است.  صدور سند مالکیت تک برگی، توزیع ابلاغیه ثبت اسناد، فروش دفترچه نظام وظیفه و… از جمله موارد دیگری است که از طریق عقد قرارداد به مردم ارائه می شود.

علیرضا مهرجو در پایان این گفتگو با اشاره به سخنان رئیس جمهور گفت: پست در آینده نه جندان دور شاهد درگاه خدمات الکترونیک خواهد بود و برقراری ارتباط بین مردم و ادرات را برعهده می گیرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page