جشنواره یوز آسیایی در بافق برگزار می شود

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 7 دی 1394

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:

جشنواره یوز آسیایی در بافق برگزار می شود

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازبرگزاری جشنواره یوز آسیایی در بافق  خبر داد.

غیاثی در حاشیه جشنواره فرهنگ  عامه مردم بافق در گفتگو با خبرنگار ما  برگزاری جشنواره یوز آسیایی در بافق را نیازمند هماهنگی بیشتر با محیط زیست استان دانست و عنوان کرد: خوشبختانه نظر مسئولین در این رابطه مثبت است. اما باید هماهنگی و پیگیری بیشتری از سوی فرمانداری شهرستان و محیط زیست استان صورت گیرد.

وی افزود:  برگزاری جشنواره یوز آسیایی باید گسترده باشد.  و  کار باید فراتر ازآن چه مد نظر بوده است انجام شود.

غیاثی در ادامه ار فعالیت 100 موسسه  قرآنی در استان خبر داد و تصریح کرد: این موسسات تحت پوشش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و در زمینه های آموزش، تفسیر و حفظ قرآن فعالیت دارند.

وی وضعیت تئاتر استان را متوسط خواند و افزود: : تئاتر استان در سال های اخیر به علت کمبود زیر ساخت در حاشیه قرار گرفته است. ظرفیت بالقوه در بین هنرمندان و دوستداران تئاتر وجود دارد. . که برای احیاء شدن این گروه ها باید همکاری و فعالیت بیشتری انجام شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه از برگزاری نخستین جشنواره تئاتر استان خبر داد و گفت: این جشنواره در بهمن ماه سالجاری برای اولین بار در یزد اجرا می شود. .

غیاثی همچنین در رابطه با نقش رسانه ها در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت گفت: رسانه ها پلی هستند بین مردم و مسئولین. و فضای وحدت آفرین همدلی و همزبانی  توسط  خبرنگاران و رسانه ها محقق می شود..

دبیر انجمن کتابخانه های استان پیرامون وضعیت کتابخانه های استان چنین بیان کرد: کتابخانه های استان یزد نسبت به استان های دیگر به لحاظ شاخص کتابخانه رتبه اول کشور را دارد. ولی در عین حال نیاز به پیگیری بیشتر دارد.

این مقام مسئول با بیان این که مراسم  بزرگداشت مفاخر و مشاهیر استان یکی از برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است یادآور شد:کنگره وحشی بافقی در سال های آینده با رویکرد جدید که تکمیل کننده کنگره قبل باشد برگزار خواهد شد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان برگزاری جشنواره فرهنگ عامه مردم بافق را مثبت ارزیابی کرد و گفت: برنامه ها نباید قالبی و کلیشه ای باشد .پرداختن به موضوع عامه کار ارزنده و پسندیده ای است. برنامه خوبی در بافق اجرا شد. شهرستان هایی دیگر  استان نیز باید از برگزاری این جشنواره الگو بگیرند و دراحیای و ترویج فرهنگ بومی محلی کوشا و پر تلاش باشند.:


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page