سهم شهر دروازه خورشیدی ریلی از افتتاحهای این صنعت در هفته دولت امسال

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 6 شهریور 1391
معاون وزیر راه با اشاره به بهره‌برداری از 25 پروژه ریلی به ارزش 215 میلیارد تومان در هفته دولت، از افتتاح خط تولید بوژی در آذربایجان شرقی با اعتبار ریالی 25 میلیارد ریال و ارزی یک میلیون یورو خبر داد.
عبدالعلی صاحب‌محمدی در گفت‌وگو با فارس، درباره پروژه‌های آماده افتتاح راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در هفته دولت اظهار داشت:‌ امسال 25 پروژه ریلی به ارزش 215 میلیارد تومان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: طی این هفته برقی کردن محور تبریز ـ آذرشهر به طول 50 کیلومتر با اعتبار هزینه شده 20 میلیارد تومان و با هدف ارتقاء ظرفیت و افزایش سرعت سیر و ایجاد سرویس مناسب برای دانشجویان به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: همچنین بهسازی و نوسازی و نگهداری خطوط راه‌آهن به طول 300 کیلومتر با هدف افزایش ایمنی و سرعت سیر برای نگهداری خطوط آماده بهره‌برداری است.
معاون وزیر راه و شهرسازی از احداث و تکمیل زیرگذر ریلی معصوم‌آباد سمنان در هفته دولت خبر داد و گفت: این زیرگذر با هدف افزایش ایمنی و سرعت سیر جهت رفاه حال مسافران طی این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران  ادامه داد: همچین احداث زیرگذر دخانیات ساری در راستای افزایش ایمنی و سرعت سیر و جهت رفاه حال مسافران طی هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی از احداث و تکمیل زیرگذر شهرک لاله هرمزگان در هفته دولت خبر داد و گفت: افزایش ایمنی و سرعت سیر و رفاه حال مسافران از اهداف اجرای این پروژه است.
مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران  به بهره‌برداری از زیرگذر جفیر اهواز اشاره کرد و گفت: این پروژه با اعتبار 16 میلیارد ریال در راستای افزایش ایمنی و سرعت سیر به بهره‌برداری خواهد رسید.
صاحب‌محمدی به بهسازی سیستم‌های حرارتی و برودتی ایستگاه‌های راه‌آهن شمال در ساری،‌ گرگان، زیرآب، فیروزکوه، مطهری، آبرود و یونسی اشاره کرد و افزود: 7 ایستگاه مذکور با اعتبار 650 میلیون تومان و با هدف بهبود خدمت و رفاه حال مسافران آماده بهره‌برداری است.
مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران  افزود: بهسازی محوطه غربی مجاور سالن ایستگاه راه‌آهن مشهد به طول 50 متر و با اعتبار 548 میلیون ریال از دیگر پروژه‌های آماده بهره‌برداری در هفته دولت است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: بازسازی خط فرد ایستگاه‌های بیهق به اسفراین به طول 5.15 کیلومتر و با اعتبار 6 هزار و 200 میلیون ریال با هدف بازسازی و افزایش ظرفیت در هفته دولت به اتمام می‌رسد.
وی به احداث ساختمان پست بازدید بافق اشاره کرد و گفت: این پروژه به مساحت 305 متر مربع و با اعتبار 950 میلیون ریال با هدف افزایش ایمنی اجرا شده است.
مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران  از احداث ساختمان پست بازدید میبد و اتمام آن در هفته دولت خبر داد و گفت: این پروژه نیز به مساحت 305 متر مربع و با اعتبار 923 میلیون ریال، با هدف افزایش ایمنی اجرا شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: توسعه ساختمان ایستگاه راه‌آهن مشهد به طول یک هزار و 500 متر مربع و با اعتبار 935 میلیون تومان با هدف افزایش ظرفیت در هفته دولت امسال به اتمام می‌رسد.
مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران  از افتتاح فاز اول احداث سکوی پنج و شش ایستگاه خط آهن مشهد خبر داد و گفت:‌ این پروژه‌ به مساحت 6 هزار و 500 متر مربع و با اعتبار هزینه‌شده یک میلیارد و 10 میلیون ریال در هفته دولت به اتمام می‌رسد.
صاحب‌محمدی اضافه کرد: بهسازی، توسعه محوطه و نگهبانی درب ورودی غربی ایستگاه راه‌آهن مشهد از دیگر پروژه‌هایی است که در هفته جاری به بهره‌برداری می‌رسد؛ مساحت این پروژه 80 متر مربع و با اعتبار هزینه‌شده 548 میلیون ریال با هدف افزایش امنیت در هفته جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران  اضافه کرد: احداث ساختمان پلیس بافق به مساحت 280 متر مربع و با اعتبار هزینه‌شده یک هزار و 398 میلیون ریال با هدف افزایش امنیت در هفته دولت امسال به اتمام می‌رسد و پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی به اصلاح سکو و محوطه‌سازی ایستگاه راه‌آهن بافق به طول 400 متر اشاره کرد و گفت: این پروژه با اعتبار 3 هزار و 99 میلیون ریال با هدف افزایش ظرفیت خدمت‌رسانی در هفته دولت  امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
صاحب‌محمدی به احداث ساختمان پست بازدید بافق و تکمیل آن در هفته دولت اشاره کرد و گفت:‌ این پروژه به مساحت 305 متر مربع و با اعتبار 950 میلیون ریال، با هدف افزایش ایمنی به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران  اضافه کرد: همچنین تعریض یک دستگاه پل ایستگاه نانگرد با اعتبار 374 میلیون ریال با هدف سهولت تردد و ترافیک، در هفته دولت به اتمام رسیده و بهره‌برداری می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی به اتمام فاز یک ساخت و نصب دیوار بتنی حریم ایستگاه راه‌آهن طبس اشاره کرد و افزود: این پروژه به طول هزار و 400 متر و اعتبار 2109 میلیون ریال در هفته دولت امسال با هدف ایمنی تردد قطار بهره‌برداری می‌شود.
صاحب‌محمدی به بهینه‌سازی سیستم‌های شبکه هوایی و پست‌های برق ایستگاه‌های محور بافق ـ طبس و ایستگاه تربت حیدریه اشاره کرد و افزود: 12 دستگاه از این سیستم‌ها با اعتبار 528 میلیون تومان و با هدف ایمنی تردد قطار در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران  اضافه کرد: احداث شبکه گازرسانی ایستگاه راه‌آهن تربت حیدریه با اعتبار 230 میلیون تومان در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی به حصارکشی ایستگاه راه‌آهن زاهدان با اعتبار 500 میلیون ریال اشاره کرد و افزود: این پروژه در راستای افزایش ایمنی و جلوگیری از ورود افراد غیرمترقبه، به راه‌آهن اجرا شده و هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران  یادآور شد: اجرای شبکه آبرسانی ایستگاه زاهدان با اعتبار 170 میلیون ریال و هدف بهینه‌سازی مصرف انرژی و بهبود خدمت در هفته دولت بهره‌برداری می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی به راه‌اندازی خطوط تولید بوژی در آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: این خط تولید با ظرفیت سالانه یک هزار دستگاه با اعتبار ریالی 25 میلیارد ریال و ارزی یک میلیون یورو در راستای خودکفایی در تولید قطعات واگن و لوکوموتیو و بهره‌گیری از تجربیات روز دنیا و اشتغال‌زایی 350 نفر و همکاری یکصد و 80 شرکت سازنده قطعه در هفته دولت بهره‌برداری می‌شود.
مدیر عامل راه‌آهن به ATC و تراکبندی 67 ایستگاه محور جنوب و توسعه ارتباطات و علائم در ایستگاه آپرین اشاره کرد و افزود: این پروژه به ارزش 46 میلیارد ریال و در راستای افزایش ظرفیت خطوط یا علائمی کردن ایستگاه‌های غیر علائمی محور و تراک‌بندی بلاک‌ها که امکان آن از طریق افزایش و تطویل خطوط به دلیل کوهستانی بودن مسیر در تخلیه لرستان امکان‌پذیر نیست، این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: استفاده از سیستم ATC و یا به عبارتی سیستم کنترل هدایت اتوماتیک قطار جهت افزایش ایمنی در بخش‌هایی با استفاده از تراک‌بندی بلاک جهت افزایش ایمنی در بخش‌هایی که با استفاده از تراک‌بندی بلاک بحث افزایش خطوط را ایجاد می‌کند، از ویژگی‌های این تراک‌بندی است.
مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران  یادآور شد: امکان مدیریت ترافیک از طریق راه‌اندازی مرکز CTC در آن محور از دیگر ویژگی‌‌های پروژه است.

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page