رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بافق خبر داد:ممنوعیت افزایش قیمت شیر و ماست در بافق

دسته: صنعت و معدن
یک دیدگاه
سه‌شنبه - 17 مهر 1397
ممنوعیت افزایش قیمت شیر و ماست در بافق

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بافق گفت: افزایش قیمت شیر و ماست طبق نظر کارگروه تنظیم بازار ممنوع اعلام‌ شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بافق گفت: افزایش قیمت شیر و ماست طبق نظر کارگروه تنظیم بازار ممنوع اعلام‌ شد.

ولی اله رنجبر در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ” بافق فردا ” با اعلام این اظهار داشت:قیمت شیر و ماست متاثر از شرایط کنونی بازار و بالطبع و طبق دستورالعمل مربوطه از طریق کارگروه تنظیم بازار شهرستان در دو مرحله افزایش قیمت داشته است .

وی افزود: در مرحله اول به ازای هر کیلوگرم شیر ۲۳۰۰ و ماست با ۳۴۵۰ تومان عرضه شد.

رنجبر با اشاره به پیگیری اعضای مجتمع گاوداری بافق و دیگر واحدهای صنفی عرضه کننده محصولات لبنی عنوان کرد: برای مرحله دوم باز خواسته تولیدکنندگان در جلسه کارگروه تنظیم بازار مطرح و ۱۰۰ تومان افزایش قیمت برای هر کیلو شیر مدنظر قرار گرفت و این در حالی بود که قیمت ماست تغییر چندانی نکرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بافق همچنین با بیان اینکه خواسته مجدد افزایش قیمت از سوی تولیدکنندگان منطقی نیست تصریح کرد: حاضریم عرضه ماست و شیر براساس قیمت سایر شهرستان های استان و یا مرکز استان انجام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه کارگروه تنظیم بازار متشکل از افراد متخصص می باشد خاطر نشان کرد: کارگروه به وظایف قانونی خود عمل کرده و جلوی برخی سوء استفاده ها را خواهد گرفت.

مقام مسوول در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به اینکه موضوع احتکار برخی مغازه داران بافقی صحت دارد بیان کرد: ظن به احتکار بوده است.

وی افزود: با توجه به ماده ۴ قانون تعزیرات حکومتی و ماده ۶۰ نظام صنفی تحقق تخلف احتکار منوط به این شروط است که کالا در انبار یا شبیه آن و دور از دید عموم نگهداری شود ، نگه داری به شکل عمده باشد و نه جزیی و متصدی واحد صنفی از عرضه کردن کالا خوداری نماید، هدف گرانفروشی باشد،متضرر کردن جامعه و از همه مهمتر ضرورت عرضه کالا توسط وزارت صمت اعلام شده باشد است.

رنجبر همچنین در پاسخ سوال دیگری مبنی بر اینکه در چند وقت اخیر چه میزان گزارش دهی به تعزیرات از سوی اداره صمت انجام شده است یادآور شد: افزایش گزارش دهی نسبت به گذشته ۳۰ درصد بوده که نیمی از این موارد از طریق اعلام گزارشات مردمی از به سامانه ۱۲۴ بوده صورت گرفته است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۷۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 18 مهر 1397 - 12:54 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

موفق باشیدمهندس عزیز.ح-ا

You cannot copy content of this page