رئیس میراث فرهنگی بافق خبرداد: اختصاص اعتبار برای مرمت فوری باغ تاریخی حمص

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
۳ دیدگاه
شنبه - 30 فروردین 1393

رئیس میراث فرهنگی بافق با اشاره به محدودیت اعتبارها در سال گذشته،  عنوان کرد: ظرف 10 روز آینده خبرهای خوشی در زمینه اختصاص بودجه  و اعتباربرای برخی آثار شهرستان به شهروندان ارائه می شود.

IMG_100004449

محمدناصر فلاح در گفت و گو با خبرنگار” بافق فردا” اظهارکرد: سال گذشته چندین نوبت گزارش و درخواست بودجه برای مرمت اضطراری باغ حمص که از بناهای ثبتی میراثی ارسال گردیده و اطمینان داریم امسال بودجه ای برای این کار اختصاص می یابد.

IMG_10009974

رئیس میراث فرهنگی بافق با اشاره به تعداد زیاد آثار تاریخی شهرستان، افزود: میراث تمام توان و تلاشش را برای حفظ و مرمت آثار تاریخی انجام می دهد ولیکن بودجه های این اداره محدود و لذا نمی توان انتظار داشت  به تنهایی در زمینه مرمت و نگهداری همه این آثار اقدام نماید.

ضرورت مشارکت و همکاری سایر ارگان ها در نگهداری آثار تاریخی با میراث فرهنگی بافق

وی با اشاره به محدودیت اعتبارها در سال گذشته، افزود: ظرف 10 روز آینده خبرهای خوشی در زمینه اختصاص بودجه برای مرمت اضطراری این اثر ثبتی و همچنین اعتبارهایی برای برخی دیگرآثار شهرستان به شهروندان ارائه می شود.

وی با اشاره به ضرورت مشارکت، همراهی و همکاری سایر ارگان ها در نگهداری آثار تاریخی با میراث فرهنگی بافق، ادامه داد: طرح های مشارکتی در شهرستان نسبت به برخی شهرهای استان بسیار  کم  است

فلاح افزود: البته در این زمینه نشست و رایزنی هایی انجام شده ولیکن هنوز در قالب تفاهم نامه و اجرا قرار نگرفته است.

هیچ سازمان و یا گروه مردم نهادی در مسایل میراث فرهنگی در شهرستان وجود ندارد

وی مشارکت و همراهی بخش خصوصی را بسیار ضروری و با اهمیت دانست و عنوان کرد: اکنون هیچ سازمان و یا گروه مردم نهادی در مسایل میراث فرهنگی در شهرستان وجود ندارد و این موضوع باید مدنظر قرار گیرد.

محمدناصر فلاح درباره تپه های باستانی این شهر در نزدیکی بنای آرمگاه قاضی میرجعفربافق، عنوان کرد:  کنترل شدیدی در خصوص این آثار تاریخی اعمال و ایجاد هرگونه بنا یا تغییر با دقت دنبال می شود.

باغ صدرآباد مالکیت خصوصی داشته و علاوه بر آن هنوز در ردیف آثار ثبتی نیست

رئیس میراث فرهنگی بافق تصریح کرد: باغ صدرآباد مالکیت خصوصی داشته و علاوه بر آن هنوز در ردیف آثار ثبتی نیست ولی برای باغ حمص بودجه اضطراری درخواست گردیده است.

IMG_10000400


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۷۱
برچسب ها:
دیدگاه ها
شهردار این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 1 اردیبهشت 1393 - 10:31 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

از شهردار ميخواهيم كه در اين زمينه اقدامي انجام دهد هرچند د رحيطه كاريشان نيست.

محمود این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 8 اردیبهشت 1393 - 7:58 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

مگر قرار نبود آقای عسکری رئیس جدید میراث فرهنگی بافق بشه؟چی شد.نکنه جناح اعتدال حالا که دولت را در دست گرفته مثل دولت های قبل اونایی رو که براش تبلیغ کردند و از جان و دل مایه گذاشتن (مثل مسعود شریعتی و عسکری و…….) را فراموش کرده.!!!!!!!!!!

محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 25 خرداد 1393 - 1:15 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

باخبرشدیم که یک جوان کاری مسئول میراث بافق شده استهرچندتابه حال هرکس که به میراث امد فقطچندکارظاهری ودرباطن همین مقدارازبافت شهرراهم ازبین بردند چون دراین رابطه هیچ تخصصی نداشتن.ولی خوشبختانه اقای مهندس عباسی که خوددرهمین رشته تحصیل کرده اندچندوقتی ازکه به ریاست میراث بافق منسوب شده اند که خودجای شگرداردانشااله باکمک فرمانداری .و…. دیگرمسئولین قدم های خوبی برداشته شودبازهم ازاقای مهندس عباسی تشکرمکنیم

You cannot copy content of this page