آغاز عملیات تکمیل پخش سیلاب روستای حسین آباد شیطور بافق

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 26 مرداد 1402

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق از اجرای پروژه ی تکمیل پخش سیلاب روستای حسین آباد شیطور شهرستان بافق از محل اعتبارات ماده ۱۷ مدیریت بحران خبر داد.

در بازدید از پخش سیلاب روستای حسین آباد شهرستان بافق که با حضور رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق و رییس اداره کنترل سیلاب و آبخوان داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد صورت گرفت، تحویل زمین اجرای پروژه ی مذکور به پیمانکار انجام گرفت.

رییس اداره منابع طبیعی و‌ آبخیزداری بافق گفت: عملیات تکمیل پخش سیلاب روستای حسین آباد شیطور بافق از مرداد سالجاری با اعتبار بیش از ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ماده ۱۷ مدیریت بحران آغاز گردیده و به مدت ۴ ماه ادامه دارد.

محبوبه معتمدنیا افزود: قبلاً نیز بند خاکی اصلی حسین آباد شیطور شهرستان بافق در سال ۱۳۷۹ به ارتفاع ۷ متر و با حجم خاکریزی ۱۹ هزار مترمکعب و حجم مخزن ۲۵۰ هزار مترمکعب توسط سازمان جهاد کشاورزی استان یزد احداث شده است که در سال ۱۴۰۱ به ارتفاع بندها ۲ و نیم متر و به طول ۸۰۰ متر، حجم خاکریزی ۳۵ هزار متر مکعب و گنجایش بند ۲۵ هزار متر مکعب مرمت شده است.

معتمدنیا افزایش پوشش گیاهی، مهار و کنترل آب های زیرزمینی، تقویت سفره های زیرزمینی و چاه های کشاورزی پایین دست، مدیریت سیلاب و جلوگیری از بروز سیلابهای ویرانگر و خسارت ناشی از آن را برخی از اثرات مثبت اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری و تغذیه آبخوان ها عنوان کرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page