خسارت وارده به مراتع تابستانه و زمستانه شهرستان بافق پرداخت شد

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 7 شهریور 1396

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق با اعلام این خبر اظهار داشت: ۵۷۰ میلیون ریال خسارت وارده به مرتعداران مراتع تابستانه و زمستانه این شهرستان که در سال گذشته مراتع خود را بیمه کرده اند پرداخت گردید.

کمال کریمی تصریح کرد: برای حمایت از طرح های مرتعداری در برابر حوادث غیر مترقبه ای چون سیل، خشکسالی و … که آسیب پذیری بالایی دارند، استفاده از صنعت بیمه برای جبران بخشی از خسارات وارده به مجریان طرح ها و ایجاد آرامش روحی و انگیزه کافی برای سرمایه گذاری در طرح های مرتعداری بسیار مفید و تعیین کننده است.

وی به همکاری این اداره با هدایت دفتر فنی اداره کل و صندوق بیمه محصولات کشاورزی و بانک کشاورزی اشاره کرد و افزود: هر سال قرارداد بیمه جهت مراتع دارای طرح مرتعداری و مابین صندوق بیمه محصولات کشاورزی و مرتعداران به مدت یکسال منعقد می گردد.

کریمی درخصوص پرداخت خسارت بیمه مراتع عنوان داشت: در سال گذشته ۱۰ فقره مرتع تابستانه دارای طرح مرتعداری به وسعت ۳۸ هزار و ۲۰۷ هکتار و ۱۷ فقره مرتع زمستانه دارای طرح مرتعداری به وسعت ۵۸ هزار و ۵۴۹ هکتار تحت پوشش مزایای بیمه خشکسالی قرار گرفت.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق با اشاره به کمبود بارندگی و همچنین پراکنش زمانی و مکانی نامناسب آن در سال آبی گذشته و همچنین آسیب فراوان به پوشش گیاهی مراتع شهرستان بافق، اضافه کرد: خسارت وارده به این مراتع پس از ارزیابی کارشناسان بیمه به مبلغ ۵۷۰ میلیون ریال در سه ماهه نخست سالجاری توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی به ۳ شورای اسلامی روستاها و ۱۶ مرتعدار پرداخت گردید.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page