کاهش یک میلیارد ریالی اعتبارات منابع طبیعی بافق

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
یک دیدگاه
یکشنبه - 14 اسفند 1390

رئیس منابع طبیعی بافق مطرح کرد:

کاهش یک میلیارد ریالی اعتبارات منابع طبیعی بافق

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق گفت: در سال جاری بیش از یک میلیارد ریال اعتبارات عمرانی اداره منابع طبیعی شهرستان بافق نسبت به سال گذشته کاهش داشته است .

محمد خسروانی با گرامی داشت هفته منابع طبیعی افزود: حراست و حفاظت  از اراضي و منابع طبيعي و خدادادی  صرفا بر عهده اداره خاصي نيست بلكه مستلزم احساس مسووليت و هماهنگي همه دستگاه ها و مردم است.
وی با اشاره به برنامه های گرامیداشت هفته منابع طبیعی در شهرستان بافق بیان داشت : بیش از 20 مورد برنامه فرهنگی عمرانی در هفته منابع طبیعی در سطح شهرستان به تناسب نامگذاری روزهای این هفته اجرا می شود .

رئیس منابع طبیعی بافق کاهش اعتبارات عمرانی اداره منابع طبیعی شهرستان را در سال جار ی یادآور شد و افزود: این کاهش تبعات منفی بسیاری داشته که باعث توسعه بیابان ، کاهش پوشش گیاهی مراتع و عدم مراقبت و نگهداری مناسب از پارک های جنگلی سنواتی می شود.

خسروانی خاطر نشان کرد: تا پایان هفته منابع طبیعی بیش از 30 هزار اصله نهال به صورت رایگان بین عموم مردم توزیع می شود که عمده این اصله نهال ها از نوع توت ، سنجد اقاقیا ، ارغوان ، کاج و سرو گلدانی می باشد.

رئیس اداره منابع طبیعی بافق همچنین پروژه های این اداره را یادآور شد و تصریح کرد: همزمان با هفته منابع طبیعی دو پروژه ابخیزداری در حومه شهرستان و چند طرح بیابانزدایی در منطقه گود گوار به بهره برداری می رسد.

وی گفت: مجموع اعتبارات خشکسالی که در سال 90 برای اداره منابع طبیعی بافق مصوب شده است بیش از یک میلیارد و 550 میلیون ریال بوده است و در بخشهای ابخیزداری و ایجاد پروژه های تامین آب کشاورزان و دامداران منطقه هزینه می شود.

خسروانی تصریح کرد : در راستای جذب و هزینه اعتبارات خشکسالی در شهرستان بافق دو پروژه آبخیزداری و تثبیت شن های روان نیز با هدف تامین آب و اثر بخشی آن در قنوات و چاههای کشاورزی و تقویت پوشش گیاهی  در  دست اقدام است .

رئیس اداره منابع طبیعی بافق اجرای پروژه های آبخیزداری را در کاهش اثرات خشکسالی موثر دانست و  افزود: این پروژه های شامل مرمت سیل بند روستای حسن آباد که با اعتباری افزون بر 600 میلیون ریال از محل اعتبارات خشکسالی شهرستان و مرمت و بازسازی دیواره ساحلی و تثبیت بستر روستای فیروز آباد با اعتباری بیش از 400 میلون ریال از محل اعتبارات خشکسالی شهرستان در حال اجراست.

وی بر ضرورت توجه به منابع طبیعی تاکید کرد و گفت : با توجه به کویری بودن شهرستان بافق و فقر پوشش گیاهی در این شهرستان ، همه باید جهت حفظ این نعمت خدادادی کوشش نموده و از هرگونه دخل و تصرف و تجاوز به عرصه های ملی که موجب خسارت به اراضی دولتی و منابع طبعیی می گردد خودداری شود.

برگزاری جشن درختکار جوار گلزار شهدای گمنام ، افتتاح پروژه های آبخیزداری ، مانور حفاظت از عرصه های ملی ، دیدار کارکنان اداره منابع طبیعی با امام جمعه شهرستان ، شرکت در نماز جمعه ، توزیع بروشور  ، بازدید مسوولین شهرستان از طرح های بیابانزدایی، حضور درمدارس و غرس نهال توسط دانش اموزان  و… از مهمترین برنامه های هفته منابع طبیعی در شهرستان بافق است .

محمد علی عبداللهی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۱
برچسب ها:
دیدگاه ها
سادق این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 15 اسفند 1390 - 10:01 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

گل بود به سبزه هم آراسته شد

You cannot copy content of this page