آمادگی پیشگامان برای سرمایه‌گذاری در استحصال آب‌های فسیلی یزد

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 17 مهر 1393

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا رضایی‌نژاد بعد از ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: سرمایه اصلی پیشگامان، پول خرد مردم است و با جمع‌آوری این مقدار، اقدامات بزرگی در سطح ملی انجام شده که منافع آن عاید همه مردم شده است.

وی عنوان کرد: از جمله این موارد می‌توان به فیبر نوری در دریای عمان اشاره کرد که به سرمایه‌گذاری این گروه تعاونی راه‌اندازی شد و تا 50 درصد ترافیک اینترنت کشور را کاهش داد ضمن اینکه هزینه‌های اینترنت کشور را تا یک سوم کاهش داد.

رضایی‌نژاد همچنین از بندرخشک به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های مهم پیشگامان یاد کرد و افزود: بندرخشک پروژه بسیار بزرگی است که به طور قطع با تکمیل این طرح و بهره‌برداری از آن تغییر بزرگی در کشور ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد ادامه داد: از زمان آغاز اجرای طرح بندرخشک در یزد، 100 میلیارد تومان سود سهام به سهامداران پرداخت شده و تعهداتی که به مردم و سرمایه‌گذاران داده شده بود، اجرا شد.

وی طرح قطار ترانزیت یزد ـ تهران را یکی دیگر از پروژه‌های در دست بررسی گروه تعاونی پیشگامان برشمرد و بیان کرد: این طرح نیز با پول مردم اجرا می‌شود و سودی که به مردم پرداخت خواهد شد، از فروش بلیت است.

رضایی‌نژاد تاکید کرد: آنچه در این طرح پیش‌بینی شده خریداری سه قطار با موتور آلمانی و ساختار مناسب با واگن VIP است تا در هر روز در دو نوبت 220 نفر را از تهران به یزد و بالعکس جابه‌جا کند.

وی با بیان اینکه مذاکرات خرید قطار و دریافت مجوزهای لازم انجام شده است، پیش‌بینی کرد: در صورتی که مشکلی ایجاد نشود، این طرح تا پایان سال جاری به مرحله اجرا در می‌آید.

مدیرعامل شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد با اشاره به یکی دیگر از طرح‌های مهم این گروه تعاونی که می‌تواند در استان یزد تحول ایجاد کند، خاطرنشان کرد: عده‌ای معتقدند یزد نیز مانند کشورهای اردن، لیبی و غیره در دشت‌های خود در عمق 700 متری آب دارد که آمادگی داریم در استخراج و استحصال آن سرمایه‌گذاری کنیم.

وی سرمایه‌گذاری در پارک شادی یزد و ایجاد تحول در آن را نیز یکی دیگر از پیشنهادهای گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد برشمرد و افزود: می‌توان با سرمایه‌های مردمی برای همه مردم رفاه عمومی ایجاد کرد.

رضایی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ترویج فرهنگ تعاونی در استان و کشور بیان کرد: باید این فرهنگ و باور در میان مردم ایجاد شود که با پول خرد مردم و سرمایه‌های اندک آنها حتی در حد 100 هزار تا یک میلیون تومان نیز می‌توان پروژه‌های عظیم ایجاد کرد و تنها لازم است این سرمایه‌های اندک مدیریت شود تا بازده اقتصادی داشته باشد.

وی عنوان کرد: گروه پیشگامان نیز در صدد است تا از سرمایه‌های مردم برای امور زیربنایی استفاده کند تا فواید آن عاید همه مردم شود.

به گزارش فارس، گروه تعاونی پیشگامان کویر از تعاونی‌های برتر کشور است که اکنون با 34 شرکت اقماری در حوزه‌های زیربنایی نظیر ارتباطات، اینترنت، ورود اطلاعات به کشور، ارتباطات بین‌الملل، موسسه مالی و اعتباری، بندر خشک و غیره در حال فعالیت است.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930716001706#sthash.Iin1zivr.dpuf


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page