غرس نهال بادام کوهی و بنه در بام کوشک با حضور مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 21 اسفند 1397
غرس نهال بادام کوهی و بنه در بام کوشک با حضور مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور

به مناسبت گراميداشت هفته منابع طبيعي مراسم غرس نهال بادام كوهي و بنه با حضور مديركل دفتر آبخيزداري و حفاظت خاك سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري كشور، مديركل امور روستايي و شوراهاي استانداري يزد، مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري و معاون آبخيزداري استان يزد، فرماندار بافق، بخشدار بافق، رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري بافق، نماينده انجمن آبخيزداري ايران در استان يزد، مسئولين شهرستان بافق و طبيعت دوستان در بام كوشك شهرستان بافق و با همكاري دهيار و شوراي اسلامي روستاي كوشك برگزار گرديد.

به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی مراسم غرس نهال بادام کوهی و بنه با حضور مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و معاون آبخیزداری استان یزد، فرماندار بافق، بخشدار بافق، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق، نماینده انجمن آبخیزداری ایران در استان یزد، مسئولین شهرستان بافق و طبیعت دوستان در بام کوشک شهرستان بافق و با همکاری دهیار و شورای اسلامی روستای کوشک برگزار گردید.

مراسم با شروع دکلمه و سرود توسط نونهالان مهدکودک ارسلان بافق اجرا شد.

در ادامه فرماندار شهرستان بافق، ضمن تشکر از برگزاری مراسم و گرامیداشت هفته منابع طبیعی افزود: توسعه جنگلهای دست کاشت با مشارکت جوامع محلی در حال انجام است.
محمد زاده رحمانی افزود: مشارکت جوامع محلی در روستا بیشتر است حتی روستاییان پیشنهاد سنگفرش نمودن روستا بجای آسفالت را داده اند.
رحمانی افزود: با حفاظت از جنگلهای دست کاشت و بوته های نادر، خسارت ریزگردها به شهر کاهش یافته است.
این مقام مسئول با اشاره با اجرای طرح های مشارکتی آبخیزداری با همکاری فرمانداری شهرستان تصریح کرد: در سال گذشته با بارندگی ۱۶ میلی متر، سیلاب و رواناب خسارت فراوانی به روستاهای قطرم و شادکام وارد نمود اما در سال جاری با اجرای دو طرح مشارکتی آبخیزداری با همکاری فرمانداری شهرستان و با بارندگی ۴۸ میلی متر خسارتی به این دو روستا وارد نشد.
سپس مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، ضمن تشکر از تلاش و پیگیری شورای اسلامی روستای کوشک برای توسعه این روستا، درخصوص احداث بندهای خاکی و کنترل سیل گفت: در سال ۹۷، ۷۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری هزینه شده است.
هوشنگ جزی رضایت مردم را از اجرای این عملیات بسیار خوب عنوان کرد و افزود: برای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری در سال ۹۸، دو برابر سال ۹۷ اعتبار پیش بینی شده است.
جزی تصریح کرد: طرح های آبخوانداری وآبخیزداری موجب مدیریت مناسب سیلاب و تغذیه سفرهای زیر زمینی و افزایش آبدهی قنات ها و چشمه ها می شود.
مراسم با تقدیر از کمال کریمی، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق، عبدالحسین رضایی پور بعنوان همیار طبیعت نمونه منتخب استان یزد، اکرمی مدیر و نونهالان مهدکودک ارسلان با اهداء لوح و غرس نهال بادام کوهی و بنه در بام روستای کوشک شهرستان بافق توسط مسئولین پایان یافت.

IMG_20190312_141824_662IMG_20190312_141821_141


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page