کاش فکری برای تامین امکانات و تجهیزات نو برای محیط بانان می شد

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 17 تیر 1399
کاش فکری برای تامین امکانات و تجهیزات نو برای محیط بانان می شد

انسان هایی که با عشق و علاقه ا ی خاص در مسیری سخت و دشوار گام برمی دارند.

انسان هایی که با عشق و علاقه ا ی خاص در مسیری سخت و دشوار گام برمی دارند.

سربازان گمنام سبزپوشی که همواره با استقامت و بردباری توانسته اند صلابت کوههای استوار را در مقابل ایثار و از خودگذشتگی خود به زانو در آورند.

کسانی که بدون هیچ ادعا و چشمداشتی وارد عرصه فعالیت سخت و طاقت فرسا شده اند و چشمانشان به دست بزرگ خدا بوده است.

آنان هیچ گاه به دنبال میز و صندلی و اتاق کار نبوده اند.

نبض زندگی آنان همواره در دل کوه و بیابان تپیده و با همه وجود خدا را شکرگذار هستند.

محیط بانان مردان مرد روزگار که امروز با تمام مشقت ها وظیفه حراست و حفظ از عرصه های زیست محیطی را به عهده گرفته و با چشمانی بینا و تیز با رصد آلودگی های محیط زیست و تنوع گیاهی، شکار بی رویه و… در صدد رفع این آسیب ها برمی آیند.

علیرضا دهقان بهابادی یکی از مردان نیک روزگار است که بواسطه علاقه به محیط بانی و محیط زیست این شغل را برای خود انتخاب کرده است.

وی ۴۷ سال دارد و زیر نظر سازمان محیط زیست از مناطق حفاظت شده کوه بافق محافظت می کند.

دهقان بهابادی یک روز کاری خود را این طور برای ما توضیح می دهد که صبح بعد از نماز کوله خود را بسته و پیاده یا با موتور به کنترل دشت و کوه می پردازم.

وی می گوید:پس از کنترل چنانچه خبری از شکارچی نباشد به پاسگاه اورسستان باز می گردیم و اگر موارد مشکوکی به نظر رسد شب را نیز در بیابان بیتوته می کنیم.

او با بیان اینکه در هر شیفت کاری دو محیط بان مشغول به کار هستند عنوان می کند:زندگی در دل کوه و دشت انسان را در مقابل سختی های روزگار می سازد این کار گنجینه ای از خاطرات تلخ و شیرین است که هر کدام از آن برای یک محیط بان ارزشی والا دارد.

محیط بان کوههای حفاظت شده بافق در ادامه با اشاره به خاطره خوبش از شکار کبک توسط عقاب تصریح می کند:چند روز پیش در حال گشت زنی بودیم که متوجه شکار کبک توسط عقاب شدیم عقاب با شنیدن صدای موتور کبک را رها کرد و این پرنده با توجه به اینکه روی زمین هم افتاد اما باز هم بال گشود و شروع به پرواز کرد.

وی دیدن لاشه گوسفندان و حیوانات را از جمله خاطرات بد خود عنوان می کند و می افزاید: روزی که تعداد شکارچیان کم شود روز شادی ماست.

دهقان همچنین در پاسخ به اینکه به عنوان یک محیط بان موفق چه انتظاری از مسوولین استان و شهرستان دارید خاطر نشان می کند:ای کاش فکری به حال تامین امکانات و تجهیزات نو و بروز می کردند.

وی در پاسخ به اینکه آیا حقوقتان کفاف زندگی و این همه زحمت را می دهد می گوید:۱۹ سال است که بصورت پیمانی در حال کار هستیم آرزوی ما این است که روزی رسمی شویم. محیط بان در حاضر ۳ میلیون و ۲۰۰ حقوق دارد که بنده با کسری ها ماهیانه ۲ میلیون و ۶۰۰ تومان دریافت می کنم.

محیط بان موفق بافقی در پایان از مردم و مسوولین درخواست می کند تا برای بهبود وضعیت محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن تلاش بیشتری کنند.

IMG-20200705-WA0135IMG-20200705-WA0137IMG-20200705-WA0139


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۰۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page