برگزاری مانور دور میزی مقابله با بحران آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی شهرستان بافق

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 24 خرداد 1402

برگزاری مانور دور میزی مقابله با بحران آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی شهرستان بافق

با هدف ارزیابی ظرفیت ها و پاسخ به شرایط اضطراری، مانور دور میزی بحران با سناریوی آتش سوزی در مراتع و جنگل های دست کاشت شهرستان بافق با حضور اعضاء ستاد بحران این شهرستان در محل دفتر رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق برگزار شد.

مانور دور میزی مقابله با بحران آتس سوزی در مراتع و جنگل های دست کاشت بافق با حضور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق و دیگر مسئولین عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان بافق در محل دفتر رییس اداره منابع طبیعی این شهرستان برگزار شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان این مطلب که مانور دورمیزی تمرینی برای شبیه سازی بحران ها، پیشنهاد و به چالش کشیدن برنامه های عملیاتی برای مقابله با آن است، اضافه کرد: بر اساس مصوبه کمیته مدیریت بحران، مانور دور میزی مقابله با بحران آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی شهرستان بافق برگزار شد.

محبوبه معتمدنیا افزود: به دلیل اهمیت انجام مانور در فاز آمادگی و پیش از بحران، مطابق سناریوی طراحی و تدوین شده، حوادث و بلایا و فرمانده حادثه ، ابتدا مانور تمرینی دور میزی با هدف آشناسازی اعضای ستاد بحران با شرح وظایف محوله و همچنین تمرین برنامه نویسی در کمترین زمان، تمرین و ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی، شناسایی نقاط قوت اعضای ستاد بحران و ارزیابی توانایی و استخراج مشکلات و موانع موجود برگزار می شود.

معتمدنیا مهمترین اهداف این مانور را فرصت دادن به شرکت کنندگان برای ارزیابی ظرفیت ها و برنامه های جاری، پاسخ به شرایط اضطراری، تمرکز بر فرآیند های تصمیم گیری، شناسایی اولویت ها و مسئولیت ها، بازبینی اولویت ها با توجه به اطلاعات جدید و ایجاد اولویت ها در پاسخ به حوادث غیر مترقبه برشمرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق گفت: در مانور دورمیزی مقابله با حریق در مراتع و جنگل های دست کاشت بافق ، نحوه استفاده از ظرفیت جوامع محلی و همیاران طبیعت، حضور نیروهای بسیجی، نحوه استفاده از کپسول های آتش نشانی، اطلاع رسانی و اعلام کد ۱۵۰۴، تأمین ادوات جهت ایجاد آتش بر و اطفاء حریق و مواد سوختنی توسط اعضای ستاد بحران مرور و بررسی شد.

 

 

 

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page