بقعه قاضی میر جعفر از اماکن تاریخی و دیدنی بافق، در انتظار مسافران نوروزی است

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی , محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
دوشنبه - 7 اسفند 1391

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ، شهرستان بافق دارای بقاع متبرکه وبناهای  تاریخی زیادی است و یکی از این مراکز فرهنگی و تاریخی بقعه قاضی میرجعفراست که  در سه کیلومتری این شهر قرار گرفته است .

به گفته شهروندان بافقی مردم این شهرستان در زمان های بسیار قدیم در این مکان زندگی می کردند و به قاضی میرجعفر ارادت و توجه خاصی دارند.

علیجان منتظری مسوول هیات امنای این بقع به خبرنگار ما گفت: مکان  این بقعه هم اکنون با همکاری مسوولان ، مردم و هیئت امنا ، توسعه یافته و به یک مرکز فرهنگی برای مردم شهر بافق تبدیل شده است .

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بافق هم در زمینه پیشینه تاریخی و مذهبی قاضی میر جعفر گفت :  این بقعه متبرکه زمانی در مرکز بافق قرار داشته و سنگی هم از این مقبره پیداشده است که مربوط به قاضی میر جعفر است و برخی از موضوعات ،تاریخ آن را روشن می سازد.

حجت الاسلام “محمد علی فلاح” افزود: این بقعه متبرکه مربوط به اواسط دوره قاجاریه می باشد و هر ساله گردشگران زیادی از این مکان باستانی دیدن می کنند.

وی با بیان سرگذشتی از این مکان افزود: در پی وقوع سیلی در این مکان مردم به طرف امام زاده عبدالله بافق حرکت نموده و ساکن شدند.

به گفته این مقام مسوول ،این بقعه در کنار تپه های ریگی و باستانی که به قاضی میرجعفر مشهور است و در فاصله 3کیلومتری شهر بافق قرار گرفته و به شماره 2868 در فهرست اثار ملی به ثبت رسیده است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page